Livet om mig och min familj

Alla inlägg under juli 2009

Av Jenny - 17 juli 2009 09:34

Känner inte för att skriva just nu.....

Av Jenny - 9 juli 2009 11:48

Vi är hemma å gör inte mycke, nyss ätit lite lunch!

Jonny kom hem i går vid 23 hela familjen sov då.

William vaknade till vid halv elva och sa att han va törstig men innerst inne hoppades han nog att pappa hade kommit hem :)

Men han somnade om och jag somnade om:)
Alva var jätte skrikig mellan halv nio och och tio riktigt så där otröstlig vet inte va det var???

Möjligen tänder eller magen vem vet!!!

Så ja i dag gör vi inte mycke eftersom Jonny tog bilen inte mer än rätt kanske då han tog sig lite sovmorgon när han kom hem så sent!

I morgon är det fredag shit vad veckorna går fort helt sjukt!!!

I går var vi till gammel farmor och farfar och hälsade på William var till deras lekpark där och lekte med lite barn!!
Skönt för honom att leka av sig lite.

Fasiken vad man saknar dagis när dagarna är långa.

William pratar mer och mer om dagis.

Ne nu måste barnen underhållas, svårt attt aktivera sig själv tyvär:/

Av Jenny - 8 juli 2009 09:57

Kolla in min modiga son:)Knappt så jag vet om jag hade vågat:P

Av Jenny - 8 juli 2009 09:26

I går kom världens bästa morfar och Annethe och hämtade upp William.

Dom hade bokat biljetter till cirkusen här i Åkersberga och innan dess var det Mc donalds som gällde:P

Hemma vid tio i går kväll, han  hann bara lägga huvudet på kudden sen sov han som en gris:)

Mammas älskling!

Men inte konstigt.

Dagen började med frukost sen pratade jag med Tove som tyckte vi skulle åka till Lekiz å leka av oss med barnen:)

Men innan dess hade jag bjudit över Eve och Nicklas med barn på min goda kladdkaka jag bakade:P

Så det var fullt ståhej på förmiddagen och sen såklart på kvällen då!

Och gissa, William red på en kamel:)

Har en bild i telefonen som jag tänkte jag skulle lägga ut måste bara ladda över den:)

Så gårdagen vill jag sammanfatta som en riktigt bra dag!

Nu ska jag ut i det fina vädret å njuta av solen som kommit och hälsat på i dag!

Ha en underbar dag puss å kram

Av Jenny - 8 juli 2009 09:25

Ja i lördags blev dom herr och fru Ohlin!

Och ni var såååå vackra vet inte hur många gånger jag sagt det, men det kan man nog niote såga för många gånger:)

Allt var jätte fint på bröllopet en helt klart lyckad dag!

Men vad kan man annat tro med familjen Bäckman Ohlin;)

Rebecka sjöng jätte fint oxå!

Innan vi skulle till Bröllopet som ägde rum i Vallentuna så var jag haelt inställd på att det var 15.30 hahaha

(det var ju fotograferingens tid det)

Så vi var en timme tidiga till Kyrkan men vad gör det fick vi se den vackra omgivningen och umgås lite.

Magnus våran granne åkte oxå med oss!

Väl ute ur kyrkan var det "riskastning" och annat stohej!!
Nä för att göra dagens berättelse kort så var det en jätte bra dag och kväll och en perfekt avslutning.

Här kommer några bilder från denna härliga dag.




Tack ennu en gång för att vi fick vara med och dela denna dag med er!

Pösss

Av Jenny - 3 juli 2009 20:50

Då var dagen över barnen sover å man sitter vid tv/Dator.

Helt slut färdig att lämna in. Men man måste vara vaken ett tag för att få lite egen tid på kvällen.

Jag och Jonny tar verkligen till vara på den..

mmm eller hur han sitter och jobbar vid datorn och jag ger upp å går till datorn!

I morgon är det bröllop har lite ärenden att uträtta innan vi beger oss till Vallentuna.

Jonny ska hjälpa sin pappa ett tag så han tar med sig William.

Nu ska jag lägga mig i soffan insåg just att här ska man inte sitta om man vill vila:)

Kram och Godnatt




Av Jenny - 2 juli 2009 21:52

Just nu fungerar inte allt som det ska.

Men vad gör det om 100 år:)

Alva sover jätte dåligt på dagarna och även nätterna!!

Behöver hon mer mat???

Antagligen, ger henne lite mer fast föda så får vi se om det blir bättre!

William är i tvärtom världen.

Nej Mamma typ hela dagarna, allt blir bara fel!!
Och här hemma går jag försöker vara possetiv, vara en bra mamma..

Hoppas inte mina barn hatar mig när dom blir stor för att jag gnällde och tjatade hela deras liv.

Hur annars ska dom lära sig???

I måndags var vi hem till pappa och Annethe Jonny skulle lämna tillbaka bilen vi fått låna förra veckan ( gulle er, ni är verkligen bäst)

Så Annethe tyckte vi skulle äta lite mat tillsammans oxå, mycke bra idè så jag,William och Alva placerade oss i bilen och for ut till Ljusterö.

Jonny kom efter jobbet!

resten av veckan har rullat förbi vet knappt vad man gjort.

Vet i alla fall att jag inköpt klänning till bröllopet på lördag hoppas den blir bra, har inga skor men det löser väl sig!

Hade William med som smakråd, det bästa ska jag då tillägga:)

Mamma du är jätte fin. Älskar dig gubben!


Var ut på en kort prommis med Evelina i tisdags tror jag det var:)

Skönt å komma ut, tyvär vart lilla Alva med som vägra sova.

Men men det gick det me.

Skönt å ventilera lite med en vän!

I morgon ska William ta spruta nr 2 (fästing)

Sen blir det kanske lite shopping av nått typ av halsband å nått fint till Alva och ha på sig på lördag:)

William sover hos farfar så en mindre att hålla reda på:)

Nu ska jag nog placera huvudet på kudden å hoppas på en bra dag i morgon.

Kram på er alla där ute.



Av Jenny - 1 juli 2009 18:31

High chaparrall har vi närmare bestämt besökt vilket va en succe:)

Trodde inte vi skulle komma i väg då jag blev magsjuk i onsdags men allt ordnade till sig efter att jag fått Jonny och förstå att han var tvungen å va hemma å ta hand om barnen!

Men efter mycke spring å illa mående så lördag morgon 05 piiiiip var jag uppe för att packa det sissta innan vi skulle åka kl 06.00

Bilresan ner gick bra stannade till i Gränna åååå vilket härligt litet samhälle så idylliskt å vackert!

Vi stannade där för att inta lite frukost å så fick barnen sträcka på benen.

Sen var det bara en timme kvar ner till High Chaparrall.

Alva skötte sig exemplariskt hela bilresan och såklart William med.

Så duktiga så.

Allt var jätte spännande där nere William hade nog deras time of life:)

Picka doller och annat skjutbart:)

Jag och Tove tvingade gubbarna att va med på ett gammaldags kort där vi klädde ut oss:)
Vart riktigt bra:)

High Chaparrall är verkligen att rekomendera för dom som inte vart där, det var likosm en helt annan värld!

När klockan började närma sig sex var vi på G till Värnamo för att inta hotellet.

Det var lite saker man kunde ändrat på där men tänker man på hela resan så var det en spott i rymden.

För sällskapet var såååå bra Tove och Magnus ni är våra nya reskompisar:)

Ne men helt ärligt det var verkligen jätte bra, William och Adam lekte bra hela tiden bråkade inte en enda gång så duktiga.

Så hoppas på fler resor tillsammans!

Dag 2 klev vi upp skulle inta hotellfrukost.

DEN VAR OK!!!

haha skämt å sido det var mycke missar där me 

men vad är en bal på slottet.

Hallå vi är ju inte här för hotellet!!!
Sen bar det i väg till High Chaparrall i gen för att göra det vi inte hann med under gårdagen.

Allt var klockrent å grabbarna avslutade dagen med ett dopp i poolen som fanns på området.

Hem resan gick klockrent den med. Vi sov hela högen utom Jonny

(som körde)

Nästan hela vägen, vi stannade på Max i Nyköping sen var vi vakna till vi kom hem.

Men ååå vad det var en trevlig resa.

Det enda trissta med helgen var att jag inte fick va med på Eves möhippa!!

Men har fått höra lite hur det var och hon hade en minnesvärd dag som man säkert få höra och se om på bröllopet på lördag!

Just det bröllop kirrade en klänning i dag:P

Hoppas det blir bra, inte ammningsvänlig men allt kan man lösa:P

Nu ska jag mysa med barnen innan det är sovdags.



Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards