Livet om mig och min familj

Alla inlägg under juni 2009

Av Jenny - 24 juni 2009 08:26

Midsommar dagen var en seg dag, vi åkte ner till centrum och tog med oss Williams cyckel. Så cycklade vi till lekparken på skolvägen sen promenerade vi längs kanalen innan det bar av hem i gen.

Väl hemma somnade hela högen i soffan å sov till halv sex:)

Vart lite konstigt men så kan det få va i bland!

På söndagen var det kalas för Jonny som fyllde år.

Massa fika och onyttigheter mmm:P Det jag gillar mest!

Han fick sin present då oxå eftersom han fick av alla andra oxå.

Av oss fick han en digital fotoram som han tjatat om så länge:)

På självaste födelsedagen i måndags kom pappa och Annethe hit.

Annethe kom och lagade middag alltid lika gullig.

Å så hade hon med sig eye toy som William och jag fick prova på:)

Det var kul faktiskt.

Sen dansade jag dansmatta fick låna deras dans spel var mycke bättre än det jag har.

som tur var lämnade dom kvar det så jag ska försöka dansa lite på den oxå:)

Jonny fick present kort på K-rauta och en snusdosa som det står Jonny på.

Han vart jätte nöjd över presenterna och har för den delen redan använt upp presentkortena:)

Det var nämligen så att han fick triss av sin mamma i present och vann 75 kr det bytte han in till 3 nya triss och vann 75 kr * 10:)

750 pix tjing!!

Så det var ett bra bidrag till spikpistolen som han då var och köpte i går:)

En riktig manlig leksak:P

I går var vi på domarudden med Tove, Adam, Ella, Malin och Ida!

William badade i 18 grader.

Han sa att det var as varmt:) hahaha!

Kusin kom dit oxå med Emelie och Simon och dom sa samma sak det var så varmt att det bränns:P

Haha härligt med barn och fantasi!

I dag vet jag inte vad som står på listan lika härligt väder i dag med men det var inte så kul för Alva och vara på domarudden men vi får se åker kanske dit en stund efter lunch och bara har lite fika med oss så William får springa av sig.

Nu åter till lite morgon mys.

Ha en härlig dag i solen och njut man vet aldrig när man får se solen i gen:)

Av Jenny - 21 juni 2009 18:50

 

 

                                                                  

Tack för en trevlig midsommar i år i gen:)

Av Jenny - 21 juni 2009 18:30

Ja vad är en midsommar utan regn:)

Vi hade bra väder mest hela dagen, när vi skulle till att dansa runt midsommarstången kom såklart regnet.

Men vad gör det ungarna älskade det:)

Vi var några tappra föräldrar som sprang runt när andra satt innne i tältet å tittade på:)

God mat, gott sällskap och en underbar kväll!

Det var så härligt nio somnade Alva och William sen sov Alva hela kvällen jag och Jonny var ute!

Fick mig lite vin att njuta av oxå så lyxigt!

Vid tolv snåret bad sig Jonny hem till sängen medans vi var några tappra dans sugna  kvar!

Magnus och Nicklas delade på nubbe flaskorna uuuuuucchhhh:)

Men roligt hade dom kul å se Magnus släppa tyglarna!:)

Magnus hade lärt sig några dans moves på nån kryssning som han absolut skulle lära oss:)

När klockan var halv två kände jag att nu får denna roliga kväll va slut!

Man måste ju avsluta den när den är på topp!

Magnus ville kanske inte riktigt det han hade ju precis börjat hahahah!!

Men åter i gen en toppen midsommar jag är verkligen hel nöjd!!


I dag har vi haft fika för Jonny som fyller år i morgon.

Så avslutade vi dagen med att jag fick hämt mat från Tahi mm:P

Jonny och William fick rostbiff med potatis sallad!

Helgen har vart toppen på alla sätt.

Finns bara en sak att säga.

Kullen hägrar:)

Nu ska jag gosa med mina barn laddar upp lite bilder strax!
Krams

Av Jenny - 19 juni 2009 08:27

 

Midsommar 2006 Första midsommar på kullen:)


       

 Midsommar 2007 Jonnys 30 års dag!


 


 Midsommar 2008!

   

 

Av Jenny - 19 juni 2009 07:54

Ja så är läget i dag!!!

Väntar bara på att solen ska kika fram och ge oss lite värme:)
Men jag får väl vänta antar jag!!

Men i alla fall ska man väl äta ute på midsommar annars känns det ju lönlöst, men inte så kul å frysa men vi får väl se hur det blir!

Ska göra en god sommar tårta till efterrätt hade jag tänkt mig:P

Hittade den i Buffè å sen när jag var hem till Tove i onsdags så hade hon gjort den ååå den var såå god:P

Så nu ska man bara vakna till lite.

Alva hade en toppennatt:)

Vaknade bara 02.00 och åt sen har hon sovit resten hon fick en slurk vid halv åtta innan jag gick upp så hon kunde sova vidare lite:)

Så jag hoppas på att hon kan sova bra i kväll osså!

HAde vart skönt att ha armarna fri i några timmar för Jonny lär väl inte va så mycke till avlastning:)

Ha nu en glad midsommar alla och njut av solen om den finns nån stanns:)

Hanna hoppas du har en bra midsommar i Sundsvall du vet att vi saknar er här!

Liselott Hoppas solen skiner på dig i Leksand saknar dig här med ska du veta!

Glad Midsommar Alla Vänner och Ovänner!!!

Kraaaaaam!

Av Jenny - 18 juni 2009 09:05

I dag ska vi på kalas hos Jonnys kusin Johanna som fyller år.

På söndag firar vi Jonny som fyller år på måndag.

Förra helgen fyllde Jonnys pappa år.

Och i morgon är det midsommar den typiska svenska med regn antagligen, men vad gör det vi är ju så vana:)

I dag är William med Jonny på hans jobb så jag ska väl försöka ta tag i lite tvätt misstänker jag och dammsuga lite.

Ja lite plock helt enkelt så det ser någosånär ut till midsommar helgen!

Jag är bara sååå trött så i gentligen skulle jag vilja ligga bredvid Alva nu och sova lite men då kommer dagen bli så himla seg så det känns inte som ett alternativ!

Måste i väg och handla sen då Jonny och William kommer hem.

Måste ju ha lite gott hemma till midsommar!

Åt ju världens goaste sommartårta hos Tove i går så funderar på att göra den till i morgon:P mmmm gott med massa smaskigheter!!!

Ne nu till tvätten ha en bra dag.

Krams

Av Jenny - 17 juni 2009 19:18

Ja man har ju en sån underbar vän som Tove:)

Tack för god lunch och en underbar sommartårta.

William är sig själv i gen efter lite sällskap.

I morgon ska han få åka med Jonny till jobbet, så skööönt!

Ta det inte fel men kan verkligen behöva en dag med bara mig och Alva!

Man kan väl hoppas på sovmorgon hahahah!!!!

Så i morgon ska man väl hinna med lite av varje kan jag hoppas även en långpromenad ska ingå i det shemat har inte gått så bra när William är hemma.

Tänk va med tid man hade med bara William som man inte insåg då!!!

Nä livet är  för kort för att spillas bort.


Jag blir jätte glad när jag får kommentarer på mina inlägg så roligt att veta vilka som läser så skriv gärna alla det gör min dag:)

Nu ska jag ta å fixa kvällen för barnen kram och godnatt!

Av Jenny - 17 juni 2009 09:55

Nu var det länge sen jag skrev, måste va det dåliga vädret som gör att man inte blir på humör!!

Mycke händer i alla fall.

Alva äter smakisar vilket hon gillar rätt bra:) Gröt var tydligen bäst hittills!

Och i söndags träffade jag äntligen Liselott, var EVIGHTER sen.

Vi hade det super myisgt och åt god lunch:P

Tack vännen!

Hoppas det blir som viplanerade att ses en gång till innan semester William frågade efter dig när jag kom hem, så jag sa att vi skulle försöka ses snart i gen!

Jo sen har Alva kommit in i nån tillväxtperiod eller vad dom nu vill kalla det.

Hon vaknar varannan timme nästan och äter på nätterna phhuuu!!

När man väl börjat vänja sig vid att hon sover till fem sex på morgonen!

Jag som hade tänkt mig nått glas vin till midsommar jaja vi får väl se!

Hoppas hon kommer ur det snart i alla fall!

Och i går kom det hit en som sätter ut pinnar för garaget, vart det ska stå:)

Känns spännande ska bli skönt med ett garage, men detta år blir det väl bara grunden misstänker jag.

Men det är ju inte så bara heller!

Sen Äntligen kom jag i väg med Evelina i går kväll på en liten kvälls promenad, såååå skönt var evigheter sen!!!

Skönt att få prata med nån som har lustatt prata;) Jonny är ju inte så sugen på det!!!!

Midsommar...

Ja det ska såklart firas här på kullen...

Skönt å va på hemma plan å kunna lägga barnen hemma i sängen när de ska sova. Inte långt kvar nu innan små grodorna:)

Nu ska jag göra oss i ordning för en visit till Tove,Ella och Adam:)
Ska äta lunch tillsammans med en kollega och hennes dotter som kom i Januari ska bli jätte trevligt!

Å så får William och Adam busa av sig med varandra och prata om High chaparall helgen efter midsommar:)

Det kommer verkligen bli kul att komma hemifrån även om det bara är för en natt!

Ne ha nu en underbar dag och ta vara på dom solstrålar som ni ser!

Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards