Livet om mig och min familj

Alla inlägg under april 2008

Av Jenny - 30 april 2008 08:26

Skööönt med halv dag..

Få se vad som händer i kväll, eventuellt blir det väl majbrasa för Williams skull.

Vart väl inte en super bra start på denna dag men men

Allt kan inte alltid vara på topp måste fela i bland.:(

Hoppas att det blir bättre när jag kommer hem.

Det är ju inte ens fel att två träter som man brukar säga!

Ska eventuellt ta en fika med en kompis efter jobbet får se lite vad planerna är för dagen. Nu siktar jag mot att jobba mina timmar i alla fall.

Känns lite trögt när inte allt känns hundra.

Vart inge bra avslut på kvällen i går heller William var jätte trött och grinig så det sissta han va innan han somnade i går var ledsen. Uch inge kul alls, mår inge bra av att se honom ledsen:(

Hoppas han i alla fall får en bra dag hemma med pappa i dag.

Ha nu en underbar Valborg alla

Puss å kram

Av Jenny - 29 april 2008 15:11

Å vilket underbart väder det är...

Har precis ätit lite tårta på jobbet för en kollega som slutar i morgon.

Man vill bara ut i solen å sätta sig. Helt underbart är det.

Hoppas på att sommaren kommer att vara så här.

Undra vad man ska hitta på i valborg då?

Är det nån som har några roliga planer?


Två timmar kvar av arbetsdagen sen bär det hemmåt å mysa med William.

Saknar honom så mycke på dagarna hinner ju inte få så mycke tid på kvällarna tyvär..

Hoppas alla har en underbar dag.

:)

Av Jenny - 29 april 2008 07:49

Jepp så är det och i morgon är det bara halv dag på jobbet så skönt. Ska bli härligt med långledigt är även ledig på fredag så nice så.


Har inga planer än så länge men känns bara bra att va ledig. Förhoppningsvis blir  det bra väder oxå så man kan njuta och vara ute hela dagarna.

Kors i taket William somnade strax efter klockan sju i går, han var så himla trött gubben. Somnade på nolltid efter boken. Mammas älskling.

Jonny var på utbildning i går så han kom inte hem förens efter åtta, så man hann få lite egen tid att pyssla med:) I bland kan det va jätte skönt att få några timma ensam och bara bry sig om sig själv.


Nu är det jobb som gäller och i eftermiddag är det fika för en kollega som slutar i morgon.


Ha en underbar dag alla nu.

Av Jenny - 28 april 2008 11:11

Pappa och Annethe

Ni anar inte vad glad jag är för att ni finns i vårat liv.

Tack Annethe för att du tog steget och hörde av dig till mig.

Vet inte hur många gånger jag ska tacka dig..

Och tack pappa för att du är den du är:)

Bamse kram till er.

Av Jenny - 28 april 2008 10:55

SÅ var helgen över. Har vart en jätte härlig helg, fredagen skrev jag om.

Lördagen vaknade vi upp til härlig sol Jonny vart tvungen att kratta ut gfrus på framsidan som kom på fredagen, så han var ut vid halv åtta på lördagen:) Han kämpar ständigt så duktig så. Och resultatet vart kanon vart så mycke finare. Har inte hunnit ladda över bilderna till datorn, ska försöka hinna med det i kväll så får ni se:)


På eftermiddagen vid 16 kom pappa och Annethe som vi bjudit hem för middag. Det vart grillat ute på altanen:)

Men vi åt faktiskt maten inne var lite så där halvdant väder,

men efterrätten åt vi ute för då hade det spruckit upp:) Jonnys pappa var även med på middagen så det var trevligt, fick pappa och Annethe träffa honom oxå. Alla sov hemma hos oss så det var jätte trevligt en massa snack hela natten kan man säga hihi men trevligt var det. Han med att sitta och prata med pappa en del. Och ju mer vi får tid ensamma ju mer hinner vi prata om det förflutna och det känns så himla bra han är verkligen en underbar pappa. Känns som jag förlåter mer och mer för varje gång vi ses. Och nu har jag börjat förstå mer och mer och då faller pusselbitarna på plats.


På söndagen var vi alla trötta, vi kom inte i säng förens vid 02.30 så lite spaka var vi:) När dom åkt hem åkte jag, Jonny Och William ner till badhuset för att William skulle få busa av sig. Det var jätte mysigt. Vart tvungen att åka ner till centrum och köpa en ny bikini hade visst tappat bort det andra eller nått!!

När vi kom hem kastade vi oss på soffan alla tre och somnade sååå skönt. När jag vaknadee gick William och Jonny ut och fixade lite medans jag låg på soffan å hängde:)


Sammanfattning av helgen som var....

Häääärligt, hoppas på att träffa pappa snart i gen.

Ha en underbar dag alla nu:)

Puss å kram



Av Jenny - 25 april 2008 20:44

 

Då var man hemma från jobbet och fått i sig en god fredags middag.

Faktiskt vart det första middagen för i år ute på altanen..

Riktigt härligt å så ett glas vitt till det:)


Middagen bestod av taccos våran favorit maträtt:)

Molly kom även på besök under middagen:) Alltid lika kul för William.     



Av Jenny - 25 april 2008 14:05

                     


Lunch ute på en gräsplätt vid jobbet!

Helt underbart väder ute, borde vara olagligt att jobba dessa tider:) Men å andra sidan ser jag fram i mot att sätta mig ute på altan när jag kommer hem, med ett glas vin:P

Har precis varit och handlat lite jordgubbar å glass som jag tänkte att vi skulle fika med om en halvtimme..

Det är ju endå fredag med en massa vårkänslor i kroppen.

Känner mig otroligt glad i dag ett sånt där pirr i magen:)

I morgon kommer  pappa, Annethe och svärfar på middag oxå så det ska bli jätte trevligt. Blir första gången svärfar träffar pappa så det ska bli kul.

Ne lite jobb i mellan pauserna behövs.

Ha det bästa alla

PÖSS

Av Jenny - 25 april 2008 08:21

Ja då var det äntligen fredag, skööönt! Jobba på så dagen går fort. I kväll blir det nog Taccos som alla andra fredagar, det är vårat fredags mys;)

Sen i morgon kommer Svärfar och pappa och Annethe. Det ska bli jätte trevligt så vi hoppas på bra väder så vi kan grilla.

Annars har vi inte hunnit planera in helgen så mycke för en gångs skull. Fast förra helgen var oxå lugn, det enda som var då var William som va på kalas hos en kompis på dagis. Men då har man turen att slippa va med.:)


Nä nu är det dags att hämta posten och handla lite mjölk till jobbet.

Men ha nu en underbar dag alla.

puss å kram

Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards