Livet om mig och min familj

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jenny - 26 oktober 2009 14:23

    

Ja dagen började hemma med lite städning. 

Jonny städade av tomten och jag övervåning. 

Efter det var det duchen å sen i väg på 1- Års kalas!
Charlie fyller ju 1 år i dag bus killen!

Så mamman och pappan bjöd på jätte god smörgåstårta då dom även gift sig i smyg:)

Ja så vill endel göra inge fel i det!!! Skönt å slippa allt ståhej kanske.

Fast går jag till mig själv vill jag ha allt ståhej om jag ska gifta migTungan ute

Efter det bar det i väg hem till pappa och Annethe fasiken va evigeter vi var hemma hos dom så det avr verkligen på tiden!

Fick jätte god mat där oxå så vi var inte hemma förens vid åtta å då var det bara att natta barnen !

Efter en timme nattade jag mig själv då Jonny redan somnat medans han nattade Alva!

 

I dag har vi vart på Öppna förskolan skulle även till BVC för 8 Månaders koll men när vi kom dit ja va står det på dörren??
Jo

Från och med 12/10 har vi ingen öppning mottagning pgav ny influensa...

Suck!!!
Ja då hade vi gått i centrum en timme å inväntat att klockan skulle bli 13 HELT I ONÖDAN!!!

Ja ja nu väl hemma, William ligger i soffan å ser på Madagaskar jag vid datorn och Alva sover..

Ska nog göra William sällis nu.

Ha en fortsatt bra dag!

Måsate ju visa upp det fina födelsedags barnet CharlieTungan ute

  

Av Jenny - 24 oktober 2009 18:27

 I dag har vi vart på badhuset jag, Jonny, William, Alva, Felicia och å så deras farfar:)

    

Det var jätte mysigt i alla fall och William kunde visa upp sina kunskaper å simma:)
Mammas duktiga älskling!
Alva älskade simhallen hon med:)

Det var aldrig nog så vi hade en unerbar dag!

Efter det vart det Mcdonalds å sen in till centrum å fixa lite ärenden.

Hem å busa med barnen lite innan det var dags att laga middag.

Så nu är man mätt och sitter med ett glas rött å njuter!

Felicia och Janne är här å myser med oss så William och Alva har det så bra!
I morgon är det 1 års kalas ute på Ljusterö sen blir det en sväng hem till pappa och Annethe!
Nu ska jag nog va social med resten av familjen.

Ha en underbar lördag puss å kram!

_______________________________________

 

Just det glömde tilllägga att vi träffade Alex från dagis å så My som William lekte med när dom var små.

Så vi var inte dom enda med idèn bada och dessvärre inte McdonaldsSkrattande

Av Jenny - 23 oktober 2009 11:53

 Ja man får passa på de få minuterna Alva sover:)

Tänkte jag skulle få in ett possetivt inlägg oxå inte bara om att livet kan vara jobbigt:)

För det vet ju alla!!!

Va på utvecklingssamtal för William på dagis häromdagen.

Han är så duktug så våran älskling bara goda ord jag var tvungen å fråga om det var nått han kunde vara bättre på eller så, men nej han var riktigt duktig å villig att lyssna å lära på samlingar å andra tillställningar!

Så stolt är jag över min son!!

Alva vad gör hon nu för tiden:)?

Kryper jajamen:) Å fort går det...

Vinkar åxå sååå söt.

Sen är hon inte ett dugg rädd så hon ställer sig upp mot allt så många slag mot huvudet blir det men hon blir bättre å bättre:)

Leker tittut med täcket ja det finns hur mycke gulligt som händer med våran prinsessa.

Tänk att man har fått lyckan att va med om dessa barns underbara liv jag bara älskar det!!!

I dag är det äntligen fredag å vi väntar såklart på att Jonny ska komma hem så vi kan ha fredagsmys å tanka kärlek!

Ne nu ska jag passa påatt hoppa ner i soffan med mina barn ha en härlig fredag alla.

Kram kram

Av Jenny - 22 oktober 2009 11:49

  Ja det kan man ju fråga våran söta dotter för hon verkar ha tappat det helt på nätterna!!!

Så för tillfället är denna familj rätt trötta å matta.

På kvällarna vill hon knappt sova ensam. Och lägger man i från sig henne dröjer det inte länge förens hon vaknar å skriker å ni ska höra tonläget då Jonny kommer uppTyst

Ja så just nu är inte livet speciellt upplyftande men det ger sig.

Kolla på William han är 5 År och sover i sin säng hela nätterna så nån gång ger det sig i alla fallObestämd

Kalaset i söndags var toppen tror grabbarna var riktigt nöjda det var ju en sjörövare på besökCool

När vi kom hem på eftermiddagen så la vi oss alla ner å bara vilade fram till vi insåg middag måste vi ha oxå!

Jag känner mig rätt upgiven vad det gäller det mesta men man får bita i det sura äpplet å inse att livet inte alltid är en massa riosa moln även om det verkar så på det flesta....

Ja inte vet jag småbarnstiden är tuff det kan jag skriva upp, har glömt allt hur det va sen William va liten.

Jag gör nog inte mycke annat än klagar gnäller å springer runt i myskläder...

Oj vilken sexig kvinna Jonny lever med!
Men det är ju såklart upp till mig att fixa till men hur gör man??

Hur kommer man tillbaka till det normala.

Just nu känner jag för att åka i väg med min Jonny bara vi å tanka kärlek för det är inget som överkonsumeras här hemma tyvär.

Så lotter köps varje dag i hopp om en högvinst!

Varför är det så svårt att hinna med varandra vi har bara 2 barn det finns dom som har fler barn å har en underbar relation.

Ja jag vet inte hur man gör i alla fall, men inte tänker jag sluta älska mannen i mitt liv för det.

Men känner för en romantisk weekend bara jag å Jonny!

Det kommer väl när barnen blir större.

Nu ska jag ta hand om mitt trötta troll som är grinig för att hon inte sover på nätterna:P

SKA BLI BÄTTRE PÅ ATT UPPDATERA!!!

bara det att jag måste öka på dygnets timmar förstTungan ute

Av Jenny - 17 oktober 2009 19:07

 Ja kan det bli annat när man aldrig skriver..

Men jag har ju inte tid!!!

Ne så är det det är fasiken nått hela tiden men nu är prioriteten riktad till i morgon då grabbarna William och Adam firar sin 5 Års dag med sina dagis kompisar.

Det ska bli en spännande dag då det är första dagis kalaset å vi har något aldeles speciellt som ska komma dit:P

Kul ska det bli!!

Min födelsedag vart väl sissådär på dagen men på kvällen var den helt enastående:P

Tack alla mina goa vänner för att ni ville va här och äta god mat å umgås!

Såklart vart det en sen kväll men gu så underbart med alla dessa skratt känns som evigheter.                         

Jonny, Nicklas och Magnus jag behöver bara titta på er ni är helt klockrena när ni skrattar:)

Tack för att ni var här:

Evelina, Nicklas, Tove, Magnus, Liselott, Mia, Cribbe Jonny (såklart)

Å så alla barnen tack för att ni var här och förgyllde min dag å såklart Williams dag!

Tyvär kunde inte Jenny,Nicklas med familj och Danne,Anja med familj komma:(
Hoppas på att vi kan ta i gen det.

I helgen har Jonny avslutat det som går att avsluta med grunden jag har tagit hand om våra älskade barn även svärfar:)
Alva börjar verkligen acceptera honom nu det känns bra.

Sen i dag har jag och Tove handlat till kalaset i morgon å så blir det till att fixa i morgon bitti innan 11 då alla barnen kommer!

DET SKA BLI JÄTTE MYSIG DAG!!!

Ja jag och Jonny hinner inte riktigt med varandra Alva sover uselt och vi hinner inte med varandra alls.

En kram i köket en kram i dörren ja sen Godnatt!

 

Lägger upp lite bilder från den härliga kvällen förra lördagen.

Puss på er alla!

Av Jenny - 9 oktober 2009 09:39

 Ja i dag är det min barndomsväns födelsedag och även MINKyss

 

Ja jag vet jag har vart usel denna vecka att vistas på internet över huvudtaget, men i blan har man häcken full!!

Jonny håller på med plattan SOM ÄNTLIGEN SKA GJUTAS I DAG!!!!!

Jag har hållt på med lite förberedelser inför i morgon som är kalasens dagTungan ute

På dagen har vi kalas för familjen mellan 13-15 sen kl: 18.00 ska vi ha lite kalas för lite vänner.

Jag tänkte jag för en gångs skull ska fira min födelsedag med lite vänner...

Det skulle bli litet men opps så blev vi 14 vuxna och 10 barn om alla barn är medKyss

Hihi, jag hoppas på lite avkoppling med goda vänners sällskap och äta lite gott och dricka lite gottTungan ute

Å så hoppas jag Jonny tar Alva som vaknar titt som tätt.

Så i dag betyder det en massa förberedelser med handling och lite mer städning.

Försökte ha mamma här som avlastning igr så jag skulle hinna med lite men ha vad jag bedrog mig.

I bland tycks jag glömma hur mammig min dotter är.. Suck!!!
Hon skrek så fort jag försvann ur hennes synvinkel...

ÅÅÅÅ vad ska jag ta mig till när blir det bättre!!!

Ja ne i dag är det min födelsedag ska försöka se possetivt;)

Jonny kommer jag inte se mycke av han är ute å jobbar hela dagen han tyckte vi kunde käka lite mc donalds till middag i dag då vi har lite arbetare här HAAHAHAHA tack honey!

Innan han kom på att just ja du fyller ju år i morrn:)

Ja så kan det gå så jag får nog laga middag i kväll med.

Men vad är en födelsedag i gentligen, nästa år blir man 30 kan hoppas på lite bättre då:P

Nu ska jag ta tag i allt kram på er där ute


OCH GRATTIS GABRIELLA PÅ DIN 29 ÅRS DAG!!!!!

Av Jenny - 3 oktober 2009 22:25

 i dag fyller grannbarnet Molly 5 år och det gick vi över å firade:)
Firade Niklas lite oxå såklart som fyllde i går.

Annars har dagen vart ganska lugn.

Vart till täby en sväng å fixat dagiskorts inbjudningarna!
Sen hem å kalas.

Jonny äntligen hemma skööönt. Inte för att det igentligen betyder så mycke för avlastningen men sällskapet:P

höll på att gå åt i går en fredags kväll ensam å inte nån granne hemma för den delen heller.

Men vid ett var darlingen hemma i gen å vi avslutade natten framför brasan å pratade lite om hur hans kväll vart!!

I morrn är det kalas för en kompis till William på dagis.

Natti natt!

Av Jenny - 2 oktober 2009 20:56

Mys i soffan!

På väg in till stan på kulturhuset..

Ensamstående mamma storhandlar med sin dotter hahahaha!!!

 åget in till stan på kulturhuset med Jenny och Mattis

Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards