Livet om mig och min familj

Alla inlägg under januari 2009

Av Jenny - 31 januari 2009 21:26

Nu är det dags att gå till sängs, men måste bara berätta.

William är fortfarande vaken och vi hade bestämt precis att nu måste du gå å sova gubben. Så han gick till toan för att borsta tänderna och så kommer han ut med våra tanborstar oxå med tandkräm:)

SÖTIS!!!!

Undra om han vill att vi sover i samma säng i natt:)

Så ja veka föräldrar som vi är det var ju så gulligt!

Jonny hyrde mamma mia så nu blir det den i sängen:)

Hoppas på att William somnar snabbt:)

I dag har vi vart på Naturhistoriska och Cosmonova.

William var jätte spänd hela morgonen men när vi väl var där och fick se skeletten var det han som backa och va livrädd gubben:)

Men men vart lite bättre efter en stund.

Vi såg Deep Sea på cosmonova men måste säga att jag var inte imponerad över skärpan! Tyckte det för det mesta var suddigt och Jonny tyckte det samma.

Men nu har vi sett det får se om det blir fler gånger. Kan ju ha att göra med va man ser för nått vad vet vi!!!

Men hoppas alla haft en bra lördag för det har vi, i morrn ska jag träffa min goa vän Liselott.

Puss å kram och Godnatt!

Av Jenny - 30 januari 2009 21:19

Nu har jag äntligen gått på semester och ska invänta bäbis:)

Helt otroligt, läste precis en väns blogg om hur livet kan va stressigt att få i hop det när båda jobbar och är trötta...

Jo tack jag ska precis lämna det bakom mig ett tag.

Känns fantastiskt bra.

Tänk en massa mys med en bäbis och William får gå kortare och färre dagar på dagis.

Han kan verkligen behöva det som har så otroligt långa dagar på dagis stackarn.

I alla fall var sissta dagen i dag, kändes konstigt att lämna över till min vikarie men det är en vanesak måste lära mig att lämna jobbet ett tag nu.

Men svårt är det man vill gärna lägga sig i:)

Så får man se vad man har att komma tillbaka till.

Hade performance review i dag med min chef alltid lika nervöst men kändes ok endå.

Känns som jag förhoppnings vis har lite roligt att komma tillbaka till sen.

Men nu ska jag njuta av livet som ledig och förbereda lite. Förhoppningsvis hinna träffa Tove lite som oxå är hemma.

Sen måste jag verkligen träffa Jenny A. Har så dåligt samvete som inte hunnit ses nått eller träffat det nya livet:(

Men Jenny har du tid nått i veckan vore det kul men lovar att höra av mig.

Synd Evelina att du börjat jobba nu men men vi hinner väl ses nått oxå evigheter sen.

I morgon blir det ev naturhistoriska och cosmonova.

Vi får se lite det var planerat men William har en så förskräcklig hosta så vi får se om han orkar.

Och på söndag ska jag nog äntligen träffa Liselott:)

Miss you gumman!!!

Status på magen just nu är....

TUNGT!!!:)

trycker på ganska mycke neråt, ska till MVC på tisdag så det blir kul att se magmått och hur mycke man gått upp:)

Och Jenny K jag håller tummarna för er att ni slipper gå över tiden...

SÖNDAG SÖNDAG!!!

Ser fram i mot e sms:)

Nu går familjen till sängen så bäst att hänga på känner mig lite trött:)

Sov gott och ha en underbar helg!

PÖSS!!!

Av Jenny - 30 januari 2009 21:19

Nu har jag äntligen gått på semester och ska invänta bäbis:)

Helt otroligt, läste precis en väns blogg om hur livet kan va stressigt att få i hop det när båda jobbar och är trötta...

Jo tack jag ska precis lämna det bakom mig ett tag.

Känns fantastiskt bra.

Tänk en massa mys med en bäbis och William får gå kortare och färre dagar på dagis.

Han kan verkligen behöva det som har så otroligt långa dagar på dagis stackarn.

I alla fall var sissta dagen i dag, kändes konstigt att lämna över till min vikarie men det är en vanesak måste lära mig att lämna jobbet ett tag nu.

Men svårt är det man vill gärna lägga sig i:)

Så får man se vad man har att komma tillbaka till.

Hade performance review i dag med min chef alltid lika nervöst men kändes ok endå.

Känns som jag förhoppnings vis har lite roligt att komma tillbaka till sen.

Men nu ska jag njuta av livet som ledig och förbereda lite. Förhoppningsvis hinna träffa Tove lite som oxå är hemma.

Sen måste jag verkligen träffa Jenny A. Har så dåligt samvete som inte hunnit ses nått eller träffat det nya livet:(

Men Jenny har du tid nått i veckan vore det kul men lovar att höra av mig.

Synd Evelina att du börjat jobba nu men men vi hinner väl ses nått oxå evigheter sen.

I morgon blir det ev naturhistoriska och cosmonova.

Vi får se lite det var planerat men William har en så förskräcklig hosta så vi får se om han orkar.

Och på söndag ska jag nog äntligen träffa Liselott:)

Miss you gumman!!!

Status på magen just nu är....

TUNGT!!!:)

trycker på ganska mycke neråt, ska till MVC på tisdag så det blir kul att se magmått och hur mycke man gått upp:)

Och Jenny K jag håller tummarna för er att ni slipper gå över tiden...

SÖNDAG SÖNDAG!!!

Ser fram i mot e sms:)

Nu går familjen till sängen så bäst att hänga på känner mig lite trött:)

Sov gott och ha en underbar helg!

PÖSS!!!

Av Jenny - 20 januari 2009 14:07

Ja i natt har det inte vart många timmars sömn..

misstänker sammandragningar och förverkar.. Bäbisen har i alla fall tryckt på rejält neråt stundvis. Hade så himla ont i högra ljumsken.

Stackars Jonny låg och trodde vi skulle åka in till danderyd:)

När klockn väl blev sex beslutade jag mig för att vara hemma och vila i dag.

Visst man blir lite rastlös har ju inte lillparveln hemma som stökar runt:)

Men han kommer hem om en timme så då blir det mys mys!!

Han sa det i morse

"mamma då kommer jag hem å vilar med dig sen efter dagis"

Sötis älskar dig gubben.

Otur som jag hade kom min vikarie i dag oxå då!!!

Men hon fick bekanta sig med intranätet och lite annat så kommer jag i morrn och visar henne lite hur det fungerar.

Fattar inte har bara en och en halv vecka kvar att jobba.

Helt sjukt!!!

I går ringde jag pappa en sväng oxå.

Var evigheter sen vi träffades och gjorde nått med pappa och Annethe så vi får hoppas att vi kanske kan hitta på nått i helgen:)

Saknar er!!!

Nu ska jag in i duchen och få magen att koppla av lite innan min älskling kommer hem.

Ha en underbar dag.

Pöss Pöss

Av Jenny - 18 januari 2009 13:26

Vårat vanliga fredags mys:)

God mat, singstar så det sjunger i hela huset:P Och sen Lets dance.

Som alla fredagar enligt Williams önskemål...

Han älskar verkligen att sjunga singstar gubben:)

Och duktig är han..

Han sjunger Elena paparizou med "your my lover", Roger Pontare: "Vindarna viskar ditt namn", Markolio och Linda Bengtzing

"värsta schlagern"...

You name it han kan dom alla:)

Funderar starkt på att köpa Disney singstar till han.


Lördag...

Började dagen med att åka och handla dop present till Lukas som skulle döpas kl 15.00

Åkte till gammel farmor och farfar åt lite lunch och umgicks.

Hem byta om packa, eftersom William skulle sova hos farfar:)

Sen bar det i väg till dopet..

Just det hann prata lite med Evelina där i mella osså, inte i går kan man säga:)

Men i alla fall i väg till kyrkan å sen till lite underbar smörgåstårta...

jam jam jam delicious:) (Kommer från Dora:P)

Sen följde William med farfar hem och jag och Jonny åkte till centrum och köpte snarr och hyrde film....

Det var riktigt mysigt kastade oss i soffan slog på filmen (Warg)

Inte så bra kan jag väl säga men det var skönt å bara ligga i soffan å rå om varann.. Efter det började ju körslaget såklart:)

MEN FEL PERSON ÅKTE VERKLIGEN UT!!!!!

Allså hallå .. Robert Wells han var kungen för kvällen å så åker han ut...

Ja, nu är det Erik, Hanna och Magnus kvar....

Har ingen som direkt favorit men det är kul å se på i alla fall..

Efter det var slut fick jag utmana Jonny i Yazzi :P

Vi vann varsin gång så det var väl rättvist.

Sen var kl halv tolv då var det dags för sängen tyckte vi!!!

Sen vid halv tio i morse kom William hem....

åååååå kände hur mycke jag saknat honom!!

Och han oss oxå tror jag han satt å krama om mig flera minuter:)

Det är så underbart att va mamma.

Oh ennu härligare ska det bli att bli mamma till två underbara barn:)

LÄNGTAR!!!!

Ne nu ska jag ta mig i kragen och lämna tillbaka filmen och komma på vad det ska bli för middag i kväll!!

William sover (helt utslagen)

Jonny uppe på kattvinden i taket och lägger in mer isolering...

Själv är man lat och sitter här.. Ja ja nån ska stå för det me:)


Hoppas alla haft en härlig helg, det har i alla fall vi.

Puss å kram på er.

Av Jenny - 14 januari 2009 18:25


Japp jag satt som klistrad kl 21 när andra avenyn började: P

Ha ha låter illa va..

Och den var lika bra med lika mycke tragiskt i sig...

Till  och med Jonny ville se den hör och häpna! Bra va den i alla fall!

Ja i morrn är det jobb i alla fall William är tillbaka med dunder energi:)

Skönt på ett sätt men inte när man är hemma och vill få saker och ting gjort, när han tycker att jag ska va med honom och leka!!!

Så kan det va men i morrn jobbar man i alla fall inte för att jag ser fram i mot att kliva upp tidigt blääää..

Pratade med Jenny i dag uch lider med dig vännen som har nästäppa:(

Jag hade det när jag väntade William men har haft tur denna gång och sluppit det..

Hoppas det försvinner direkt när krabaten kommer ut:)

Var i alla fall jätte kul att du ringde evigheter sen vi pratade, ringer dig som vi sa i morgon så hinner vi prata lite mer:)

I helgen är det dop för Jonnys kusins lille grabb Lukas!

William har även tjatat om att få sova hos farfar så jag får se om han fortfarande vill det:)

Vore rätt nice, lite egen tid förr mig och Jonny händer ju inte så ofta om man säger så!!!!

Just nu badar grabbarna så jag hänger på nätet lite:)

Men nu ska jag nog ta en titt på tven innan vildarna kommer upp:)

Ha en mysig kväll.

Puss puss

Av Jenny - 14 januari 2009 09:07

Tack Hanna för denna, tänk att man blir påmind varje dag vilka underbara vänner man har. Och Hanna du är verkligen en underbar och trogen vän.

Kan inte säga det för många gånger gumman, älskar dig!!!!

Har inte så många mamma bloggar som jag vet av.

Men två i alla fall.

Det är med en stor Ära som jag ger den här Avarden vidare till:

 Självklart till dig Hanna.

Du är en otrolig mamma som har ett mega stort hjärta med kärlek.

Klart du ska få den...

http://kaksmulans.blogg.se/

Evelina jag ger den till dig för när du väl skriver i din blogg så är det sååå kul att läsa.

Och somsagt du är en toppen mamma med så mycke energi:) Önskar man hade lite av den!! Och nu har du börjat jobba i gen efter många år hemma med dina underbara barn. Hoppas du trivs, men kommer sakna dig här hemma när jag går på ledighet:(

Till dig vännen....

http://kullensmamma.bloggagratis.se/



Reglerna för Awarden är enkla.

Jag som har mottagit Awarden, lägger upp den på min egen blogg, länkar till bloggen som jag har fått den ifrån.

I min tur delar jag den vidare till ALLA Mammabloggar som jag tycker förtjänar den!

Lämnar såklart ett meddelande inne hos Dem, om att de har fått den!

Det är med en stor Ära som jag ger den här Avarden vidare till....



Ne nu ska jag pilla i mig lite frulle:P

William sover än och kl är nio... Ja man kan ju undra vad jag gör vaken, haha bäbis i magen är hungrig såklart:P

Skriver lite senare puss puss

Av Jenny - 13 januari 2009 18:06

Jepps nu har jag väntat tillräckligt länge på deras uppehåll:)

Av nån anledning har jag fastnat för såpan. Började med att jag av en slump hamnade på ettan när det var kasting för den, och sen har jag vart fast:)

Bra är den i alla fall!!

Eller vad säger du Jonny hahaha, han är mindre glad att den börjar.


Ja annars är William sjuk i gen:( Alltså inte så jätte mycke men febern ligger och tär på honom. I dag har han legat i soffan sen vi klev upp.

Mammas älskling blir så olycklig när han inte mår bra!!!

Jonny kom hem vid halv två och avlöste mig så jag kunde åka till MVC på besök.. Det kan man ju inte missa:P

Så ja... V 35

Gått upp 8 Kilo sen inskrivningen

Hjärt ljud 145

Blodtryck 115/75

Ser bra ut. Huvudet är fortfarande ruckbart men ligger med huvudet neråt i alla fall och väldigt långt ner dessutom vilket man verkligen känner av..

Shit alltså man ska ge sig in i en förlossning i gen!!!

Ja klarade jag av Williams förlossning så ska väl allt annat vara en spott i rymden:)

Blir hemma i morgon oxå men blir han inte bättre till torsdag får Jonny va hemma min vikarie börjar ju på måndag så måste förbereda lite inför det oxå!!!

Fatta jag ska va borta i 15 månader från jobbet..

Kommer antagligen klättra på väggarna efter ett år.. Eller så blir det så att jag inte vill börja jobba i gen:)

Ne avslutar detta inlägg med lite bilder på mina snyggingar..

Ha en underbar kväll

Pöss och kram

Och Hanna hoppas verkligen vi ses snart !!!!!






Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards