Livet om mig och min familj

Alla inlägg under september 2008

Av Jenny - 29 september 2008 08:11

I går var det storstädning för hela slanten tror jag. Williams farfar kom och hämtade honom på morgonen så skulle William hjälpa honom med nått:) Jonny ut och målade och jag tok städa vilket jag kände av i gårkväll, men städas måste det så!!

Men det var skönt å få det riktigt rengjort. Annars i går efter städningen satt jag och William i soffan och läste en massa böcker, super mysigt var det. Sen lagade vi taccos till middag:P Så i dag har man en god matlåda med sig!

Och här på jobbet på finns en del att göra så bara att ta tag i det.

Ha en bra dag.

Kram

Av Jenny - 27 september 2008 18:59

Hon ser väldigt ung ut i mina ögon..

Av Jenny - 27 september 2008 18:41

I morse packade vi in oss i bilen och for till Ikea:P Shopping nerverna kliade haha!! Inte för att det vart så mycke men endel som vi åkte hem utan blir det nog av en annan dag för att köpa... Men vi fick i alla fall hem lite gardinstänger, gardiner till allrummet där uppe å så fick William upp lite gardiner. Så skönt när det faller på plats mer och mer.

Sen var vi in till Toys `r us William skulle få visa vad han önskade sig;) Och vi kom hem med en riddarborg som kanske inte va allt för billig men det blir nog bra, får övertala familjen att handla lite riddargubbar å så till borgen:) William kommer nog bli över lycklig!! Jag ville nog köpa hela leksaks affären till honom men det skulle nog inte uppskattas i längden:P 

Lyckades hymla undan den så han inte skulle se att han ska få den!.

Och så valde han såklart ut en present till Molly som har kalas nästa söndag.

Nått som var trisst i dag var att jag ev skulle få träffa min farmor som är på besök hos pappa, men av nån anledning är hon sur på mig och vägrar släppa det!! Men som jag sa tll pappa det är inte min eller William s förlust det är aldeles hennes egna fel...

Fattar inte att man tar vara på livet när man väl har möjlighet.

Denna tycker jag kan stämma ganska bra.

"Lär dig livets svåra gåta, älska glömma och förlåta"

Jag har insett att man inte kan gå vidare i livet utan att förlåta och ge en andra chans.

Se på mig och pappa, så många dagar och nätter jag vart ledsen för att han inte försökt kontakta mig. Och i dag pratar vi ganska ofta ses så ofta vi hinner. Finns ingen som helst anledning att inte förlåta en människa som inte har fått en chans att förklara sig! Så kan jag känna med min så kallade farmor för så vitt jag vet har jag aldrig sagt ett ont ord om henne.

Men men det är hennes val här i livet att inte vilja träffa mig och min familj och det respekterar jag i såfall.

Oj oj nu vart det djupt!

Men vem vet hon kanske ångrar sig och då är hon välkommen.

Nu ska jag hoppa ner i soffan med William och Jonny och ta det lungt.

Synd att det inte vart nån mamma barn kväll Tove, men jag tycker vi tar den snarast möjligt:) Ha en bra kväll!

Kramiz

Av Jenny - 25 september 2008 08:36

I går var det utvecklingsamtal på dagis.

Så härligt att höra hur duktig och possetiv han är, jag är så otroligt stolt.

JAg är stolt över att jag fått en så underbar och omtänksam son.

Han ger mig all livsglädje här i livet och jag älskar honom enormt mycke.

Och ja Jonny :) Du delar den platsen med honom:)

Nu måste jag kämpa vidare här på jobbet har massor att göra i dag. Men återkommer när jag får tid.

Här kommer lite bilder!


Av Jenny - 24 september 2008 07:59

Ja i dag är det utvecklingssamtal på dagis, men det har uppstått ett litet problem William s barnvakter verkar inte kunna... Inte lätt när man inte har så många. Jonny ska ringa hans mamma och se om hon kan. Men annars får det bli en utav oss som går och jag vill ju helst gå men Jonny vill också så vi får se hur det löser sig!

Ha Jonny skickade på msn nu och sa att han har fått tag på sin mamma och hon kunde ha William skönt slipper vi dividera om vem som ska gå på utvecklingssamtalet!!!! phu...

Jag känner för massa kramar och kärlek just nu och det verkar vara torka på det tror jag:( Vi hinner inte med varann å så tar vi oss inte tid med varann utan ger våran son allt han behöver vad kärlek och uppmärksamhet är. Och så ska det verkligen vara för han ska verkligen veta att han är älskad av sina föreldrar men jag kan sakna lite den där uppmärksamheten som fanns en gång i tiden:(

Bara lilla jag som har en dålig morgon tror jag:)

Plus att man är gravid då ställer hormonerna till det för en!!!

.........

Av Jenny - 23 september 2008 11:26

Hinner inte mer än att komma till kontoret så ska man hem i gen.. Men det är kul när det händer mycke, nackdelen är väl att man är så trött när man kommer hem. Försöker hålla mig vaken till nio men det blir oftast svårt. Därav blir man osocial men jag hoppas att det finns förståelse för det! Jag är verkligen inne i en period nu oxå då jag verkligen inte orkar umgås vill bara va hemma och ta det lungt när jag inte jobbar. I går skrev grannen mess om att det var filmkväll men jag kände verkligen i kroppen att jag inte orkade och jag vill inte förstöra nåns kväll med mina trötta ögon:) Sorry!!!!!

Men på jobbet snurrar det på och det känns bra i bland lite men mestadels mycke och det är precis som det ska va...

Men det finns en sak jag ser fram i mot och det är FOTLOOSE DEN  OCTOBER MED LISELOTT WEEEEE!!!! ska bli sååå kul!!! Sen är nästa att se fram i mot februari då lilla pyret ska dyka upp:) och efter det ja det törs jag inte tänka på för då blir det nog inge sova av på ett tag:) Men Evelina ska ju gifta sig så jag hoppas jag får vara med och se henne och Nicklas i deras vackra brudkläder.

Ne nu måste jag göra lite nytta i gen.

Ha en underbar dag så gott det går.

Hoppas du har en bra dag älskling!

Av Jenny - 22 september 2008 08:20

Fredag kväll somnade vi fort helt  slut hela familjen:) Men det är ju så skönt och sova hihi!!

I lördags städade jag ju somsagt och sen bar det i väg ner till centrum för att inhandla lite mat då pappa och Annethe skulle komma på middag. Så trevligt så var det. Har alltid så himla trevligt när vi äter middag tillsammans:)

Så vi kom nog inte i säng förens tolv, men eftersom jag är nykter så gör det ju inte mig nått fast man blir ju alltid lite trött endå! Men hade sån tur så Jonny va uppe å fixade frukost:) Så på söndagen så gick Jonny och William ut och målade lite var ju så härligt väder ute.. Sen bar det av ner till Centrum för att först träffa mamma och fika lite, sen var det lunch på mcdonalds med Tove Adam och lilla Ella:) William över lycklig att få busa runt med Adam och dom lekte så himla bra. Själv fick jag hålla i lilla prinsessan ååå dom luktar ju så gott å är så goa:)

Efter vi suttit där ett par timmar när barnen lekt klart skulle jag till centrum i gen för att handla å sedan plocka med mig Jonnys mamma som skulle äta med oss:) Taccos vart det mmmmm:)

Så känns som att i hlegen har William fått träffa allla efter Spanien resan, vad det gäller morfar, mormor och farmor!

I dag är det jobb i gen så hoppas jag på fredag snart i gen:)

Kram på er!!!!

Jo vet ni vad den 25 October blir det Fotloose:) WEEEEEEE!!!!!

Du och jag vännen:)

Av Jenny - 20 september 2008 15:51

I dag har jag städat hela nedervåningen  eller i alla fall alla rum utom tvättstugan, gästrummet och kontoret:) haha låter som jag inte gjort nått. Men vi har ju rätt stort så det blir aningen påfrestande för ryggen när man tvättar lister toaletten damsuger, damtorkar ja allt man kan tänka sig. Men skönt nu är det avklarat till nästa helg haha!!

I kväll kommer pappa och Annethe på middag ska bli jätte mysigt länge sen vi sågs nu, va var ju borta i tre veckor oxå så det är ju inte så konstigt!

Blir lite grillat mumma:P

Jonny vaknade i natt att William har fått en grym hosta och förkylning

:(

Men han är ju pigg endå hoppas bara att han kan leka med Adam beroende på hur Tove tycker kanske inte vill att familjen ska bli sjuk. Men vi får se ska höra av mig i morrn när jag får se hur det artar sig med William!

Tro det eller ej håller på att ladda upp bilderna från Spanien nu på datorn men det kommer nog ta ett tag, var över 700 hundra bilder. Haha knappast Jonny som stått för alla dessa:)

Men jag återkommer senare med lite bilder:)

Pöss å kram

Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards