Livet om mig och min familj

Alla inlägg under december 2009

Av Jenny - 22 december 2009 10:14

Julen närmar sig med stora steg just nu...

Vi har verkligen haft tur i år med en massa snö och gnistrande snö på träden å i dag skiner solen!!!!
Ja nu börjar i alla fall jag känna att det är jul vilket kanske är mysigt trotss allt!

Just nu myser familjen så gott det går pyntat gran vart ut i snö å busat.

Liten resume i bild  

     

Återkommer med mer senare:) Ha nu en underbar jul

Av Jenny - 17 december 2009 09:34

 Ja så vill jag att den ska vara precis som nu...

Kanske inte storm men VIT JUL!!!
Så jag ska hålla varenda tumme jag kan så vi får det.

I dag går William sissta dagen på dagis innan jullov kan ni fatta om en vecka är det julafton och man står här och fixar å donar för maten som ska ätas!!

På ett sätt så längtar jag men på andra sätt inte.

Ska bli så kul å se Alvas reaktion på tomten.

Jag tror den är given, livrädd och börjar gråta hahaha!!!

Måste ta å lösa det sissta julklapparan oxå vet det flesta men fasiken inte lätt å köpa till dom som har allt!!!


Vill skicka en massa varma kramar och en hög med ompyssel till min älskade Hanna som fått bältros.

Uch min älskade vän hoppas du snart blir bättre och kan fira jul i lugn och ro.

Älskar dig det vet du!!!

  

Till alla er där ute ta väl hand om er och stressa inte i hjäl er.

Man har ETT liv och det är inte värt att stressas bort..

Puss å kram

Av Jenny - 16 december 2009 14:17

     

Jepps i går var det julspel för våra härlia barn:)
Adam,Ida och William skulle va stalledrängar å så fina va dom!

Här är Adam och William.

Man blir så stolt när man se hur duktig dom e på å sjunga och framträda.

Efter det var det fika och lite mys.

När allt var klart pallrade vi oss i väg till pizzerian jag intog såklart en sallad men resten pizza  

Sen åkte vi hem å tog kväll.

Vart ganska sent i säng för barnen i går, farfar var uppe n sväng å då är det svårt att komma i säng!

I dag har vi vart till läkaren med Alva så nu har hon fått ögondroppar för sin inflammation i ögonen   

Stackars mammas gumma inte lätt.

När hon vaknar på morgonen kan hon inte se nått ögonen är helt igenklistrade.

Så det tar säkert en halvtimme på morgonen att få ögonen i balans..
GÖr ont i mammas hjärta att se sin dotter lida.

Men hon e så duktig å ler å skrattar trotts smärtan!!!

Ne nu ska jag mysa lite med barnen.

Ha det gött

  

Av Jenny - 15 december 2009 08:54

 Ja det verkar lilla Alva ha.. Hon var på bättringsvägen å kunde sova på natten och va resulterar det i?

Jo om inte ögoninfektion, stackars lilla gumman..

I går var det måndag och William var hemma från dagis som vanligt!

Jag satt in en hel hög med papper i pärmar och sorterade William och Alva busade på och bråkade mellan varven  

Han blir ju lätt frustrerad när hon inte gör som han vill haha!!!

I dag är han på dagis och i dag lämnade Jonny honom då det var mest praktiskt att han hade bilen, för i eftermiddag är det julspel på dagis så han måste ju hem tidigare för att hinna se den!

Ska bli jätte spännande å se, bäst att ladda videokameran och vanliga kameran  

Nu har Jonny bara 4 arbetsdagar kvar sen är det jullov i 2 veckor ska bli skönt  va hemma allihop så man kan hitta på lite!

Ne bäst å ge Alva lite uppmärksamhet.

Ha en härlig dag.

Kramelikram

Av Jenny - 12 december 2009 20:29

 I dag har vi ordnat julklappar till de minsta..

Sååå skönt gick rätt fort faktiskt och Williams vart störst och dyrast men han är ju våran diamant  

Börjar i gentligen längta efter julen nu, visst jag kommer sakna pappa och Annethe för hade velat att dom skulle va med oss men man får inte alltid som man vill!

Jonnys mamma ville ha William i dag då hon brukar klä julgranen till lucia och ville ha Williams hjälp.

Och det var han inte seg på  Snabb som attan!
Jaaa mamma ja vill hem till farmor så vi beslutade att han fick vara med henne själva åkte vi till barkaby och avklarade lite julklappar med farfar.

Gick jätte bra och är super nöjd med inköpen.

Nu det älsta kvar vilket blir lite svårare men det ska nog gå det me.

Julafton i övrig kommer att firas med Jonnys sida av släkten. jonnys mamma kommer jobba men kanske kommer senare.

Pappa och Annethe ska vara med Annethes föreldrar och min mamma kommer väl antagligen sluta hemma hos oss.

Ja men i alla fall börjar jag tro det eller ej att längta lite till julaftons morgon med julstök  

Nu ska jag se om man kan få lite tid med sambon kanske lite Johan Falk film

vem vet  

Ha en härlig lördags kväll nu kramelikram

  

Av Jenny - 11 december 2009 14:34

I dag har det vart en städar dag riktigt nöjd med mig själv faktiskt..

Städat hallen dammsugit torkat golve, dammtorkat bokhyllan rensat databordet.

Jo jag har hunnit med en hel del, å så har jag hunnit va ute med barnen å gungat.

Mys pys fredag.

I kväll vankas idol final.

Hoppas på min Idol Erik fast kommer han två gör det inget för det brukar gå bäst för 2 orna.

Nu ligger Alva och sover William ser på Nicke nyfiken å jag passar på att uppdatera er om min dag:)

Sen hoppas jag min sambo drar sig hemåt så man kan börja med lite middag och kanske tillochmed få ett glas rött vem vet!!

Visserligen är det berga natta i centrum i kväll men jag har sån himla hosta så jag tror jag besparar mcetrum min hosta och stannar hemma!

Nu ska jag sätta mig och krama William lite innan Alva vaknar i gen.

Ha en underbar fredag och njut

Tjilevippen

  

Av Jenny - 10 december 2009 11:52

  Jepp häromdagen var tomten och smög runt knutarna.

Hoppade en meter då William skriker MAMMA JAG SÅG TOMTEN!!!

Ja så är det sa jag han är säkert här och kollar till alla barnen och ser att dom sköter sig.

Shit han pratade inte om nått annat den kvällen än tomten.

Ja det va bra tomten you made a god point!

Dagarna rullar på och nätterna sömnlösa uch hatar denna hosta.

Och i natt vakna Alva och bara skrek rätt ut i säkert 10 minuter ingen aning om va det va...

Jobbigt var det när maninte kan trösta.

I dag efter dagis ska vi ner till Jonnys farmor och och planera ut vilka som ska ha med sig vad till jul.

YES VI HAR JULEN HEMMA HOS OSS I ÅR I GEN.

Tyvär kaninte pappa och Annethe va med oss men men hoppas på juldagen eller nått kanske.

Får se hur det blir med hon med stort M.

Nu ska jag fixa lite lunch till min underbara prinsessa här hemma.

Sen mig och efter det är det väl dags å hämta på dagis.

Hej hopp ha en bra dag!!!  

Av Jenny - 9 december 2009 10:07

  Ja tiden går fort precis som dagarna.

Förra veckan började med att Jonny började känns sig krasslig och den avslutade med sjukdom...

Så Jonny låg halva veckan plus helgen.

Så jag fick agera mamma till tre  

Går det med, jag vet ju att när jag är sjuk så vill jag att han ska finnas där för mig och ta hand om mig.

Men visst e det kämpigt när man inte heller får sova på natten då Alva är så täppt i näsan eller att vi ligger och hostar i kapp så vi väcker varandra.

Lördagen skulle William med farmor på Wasa museet och jag skulle träffa Liselott i stan och gå på golden.

Var väl lite osäker på fredagen när vi låg under täcket hela familjen å mådde sisådär.

Men lördagen kom och William visste inte hur fort han skulle åka till farmor.

Så jag skjussade ner honom till tio sen åkte jag hem å tog hand om Jonny som sov mestadels.

Sen bar det över till grannen som fyllt år å så lille Lukas som fyllde på fredagen.

Lämna över lite presenter för att sen hem å packa då pappa och Annethe skulle hämta mig å skjussa mig till stan.

TUSEN TACK!

Så Ja jag åkte till min kära vän lämnade Alva med Jonny då han faktiskt va bättre men kanske inte fullt så pigg.

 

Och det var helt underbart, kom hem till Liselott kopplade av pratade skiit lagade mat tog en sköööön avslappnande duch å sen laddade vi för en kväll på golden...

Sen röjde vi gärnet där hihi, vart inte så lång kväll då vi båda va nöjda vid halv två:) Så då tog vi våra ömmande fötter och åkte hem.

Sovmorgon ååååå skööönt vakna upp i lugn och ro ta en duch äta frukost och prata åter lite skit  

Jag har sån tur som har dig vännnen.

Du är en underbar vän och jag älskar dig!

Sen packa i hop å så hämtade Jonny och barnen mig i danderyd vid tolv.

JAg är så nöjd med helgen tack vännen.

Nu är det jag som hostar ut lungorna känns det som men man kryar väl på sig snart hoppas jag.

TAck för mig hörs snart i gen  

Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards