Livet om mig och min familj

Alla inlägg under maj 2009

Av Jenny - 29 maj 2009 09:15

Tittar tillbaka i livet och hittade dessa foton!

Det var ett tag sen om man säger så:)




Siljan är vacker!!!

Av Jenny - 28 maj 2009 12:16

Tack Tove för promenaden i går och jag fick ventilera lite av min ilska eller vad jag vill kalla den!

Besvikenhetet kanske är mer rätt på plats!

I dag har jag inte gjort mycke, lämnat William på dagis vart till Arninge en sväng sen hem å nu har jag precis fått i mig lite lunch.

Lagom till jag är klar har Alva somnat.

Ska inte tro att hon ville sova under tiden jag åt inte;)

Måste ju säga att när man går hemma så här blir man helt galet

shopping galen!!

Nu är det ju tur man inte har några pengar för då skulle det va illa.

Men det är verkligen så man tröstar sig genom att shoppa.

Det enda jag kan motivera att shoppa till är barnen för dom MÅSTE ju ha kläder:P

Fast det skulle jag verkligen behöva oxå!!!

Suck.. tur man bara går hemma,

kan man ha sina mysbyxor på sig, men det blir jobbigt när man ska ut på ärenden!

Äh kanske inte riktigt så illa är det.

MEN DET KÄNNS SÅ!!

Skulle vilja ha en Walk in closet ååå vilken dröm att kunna fylla upp en sån med kläder och skor!

Det är nog min önskan just nu:P

Inga höga krav man har va:)

Fast å andra sidan finns det så mycke mer jag vill ha...

Ny soffa, vardagsrumsbord, köksbord + stolar ja you name it!!!

När man går hemma märker man verkligen hur dött det ser ut och man irriterar sig mer på det dessutom!

Ne göra nån nytta vore ju inte fel va:)

Ha en bra dag alla.

Av Jenny - 27 maj 2009 10:04

Jonny och pappa bygger altan hahaha!!

William hjälper Annethe med maten:)

bäst att stoppa lite i munnen oxå:)

syskon kärlek

på domaudden

Alva myser i vagnen på domarudden:)

mys hemma

så sööööt lillasyster:)

Av Jenny - 27 maj 2009 09:36

Ja kan man vara mer klantig:)

Igår när jag höll på att städa sovrummet så hade jag fönstrena öppna för att hänga ut sängkläderna.

Sen höll jag på att damsuga under där och utan att tänka mig för drämmer jag in pannan i jordens fart i fönsret.

Tänker inte mer på det, det gör ont men jag fortsätter, sen skulle jag klia mig i pannan och känner världens kula:)

Ha ha ha snacka om bula (ska lägga ut ett kort)

Ja så går det när man är klantig som jag!

I dag är det en menlös dag, inget som händer borde gå en prommis å bränna lite....

Men bränna lite pengar om man hade hade vart trevligt:)

En utav mammorna på dagis skulle till ikea:P

åååå vill ja me, men har man inga pengar att spendera är det inge kul:(

Nu till nått annat...

Är arg på mycke just nu....

 Det är frustrérande när man gör saker utan att prata med mig först eller helt enkelt andra som inte växt upp än fast dom är över 50..

Arg, besviken och ledsen...

Känner så ofta just nu,

kanske jag som borde släppa på alla känslor och låta det va.

Och helt enkelt ta i mot och ta i mot!

Man gör sitt bästa, inte mer även om man skulle vilja!


Ne jag är Jenny, alltid glad!

Jonny brukar säga att det är jag som står för leendena i denna familj!

Jo det är väl kanske så.

Men kanske inte alltid leendena är sanna!

Nu kommer lite bilder om jag hittar några bra:)


Av Jenny - 26 maj 2009 11:20

I går kom första sommar dagen med riktig värme.

Det var så underbart.

Tove, Ella och Adam kom på besök oxå William var överlycklig:)
En skön och avslappnande dag.

När Jonny kom hem hade jag fixat med lite picknik middag som vi tog med oss till domarudden och åt jätte mysigt.

Det var till och med dårar som badade. Ja så varmt är det faktiskt inte!

Men William tyckte det var jätte mysigt nere vid vattnet där hon gjorde vatten vägar:)

Alva låg i vagnen å va busig, skönt nu när hon är mera med på allt man gör.

I dag är det lika underbart väder, men vad gör jag, jo städar och storhandlar, me n det är sånt man måste göra...

Nu måste jag ta hand om skruttan...

Av Jenny - 24 maj 2009 19:56

I dag har det vart en härlig dag.

Vaknade upp och det var härligt väder så Killarna bestämde sig för fiske med båten.

Jag och Alva vi gjorde tjej grejer som shoppa kläder:P

Å lite vart det i alla fall även om det inte finns så många lappar på kontot!

Sen kom vi hem å la oss på golvet å mös:)

Efter en stund kommer William inrusande och säger-

mamma vi har fått flera tusen miljarder med fisk :)

En riktigt nöjd kille med hink och strömming!

Jonny skulle ge sig på att rensa den men HA!!

han hade inte en aning hur man gjorde..

Så jag fick ge mig in i det fast jag inte gjort det förr bara sett på!

Så hurra för mig:)

Efter det tog vi det lungt Jonny somnade på soffan i vanlig ordning och jag å barnen myste!

Nu har jag precis nattat Alva, se om hon sover för natten.

Brukar ju natta henne vid nio men sissta timmen är hon så tjurig endå så kanske bäst att sova för natten nu.

Men vi får se hur det går med det!

Prova skadar ju inte, kanske man får en stund på kvällen för sig själv!

I morrn är det tillbaka till vardagen för de som jobbar :P

och för mig innebär det billös, Jonny hade inte köpt nå månads kort så jag var snäll och lånade ut bilen:)

Vart ju bortskämd av pappa och Annethe som var så snälla och låna ut bilen!

Ne nu ska jag hoppa ner i soffan och fundera ut vad man ska hitta på i morrn.

Natti natt!

Av Jenny - 23 maj 2009 21:53

Skönt med lång helg jo just det.

Inte har det vart nå vidare väder vill jag påstå.

Det var fint väder i torsdags när vi åkte ut till pappa och Annethe.

Men till kvällen när vi åt middagen ute vart det kallt burr..

Jonny och pappa var jätte duktiga som slet på med altanen.

Peter låg i båten och meckade med den så han såg man inte mycke till förens till middagen:)

Själv var det otroligt avslappnande och skönt att åka ut dit!

Trivs jätte bra där ute. William med för den delen!

Han ville gärna inte åka hem i fredgas kväll:)

Men vi mutade med att han får sova där säkert fler gånger!

Super god mat fick vi oxå åså ett gott skratt åt Jonny som drack den ena wiskeyn efter den andra:)

Men alltid lika trevligt!

I går när vi vakna var det mulet å grått, men Annethe och jag valde att ta en prommis på morgonen och William ville gärna med och det var klart han fick!

Sen sydde Annethe gardiner till mig..

TUUUUSEN TACK!!!

det vart sååå fint!

I dag har det inte hänt mycke regnat hela dagen bläää

Var ner till Jonnys farmor och farfar en sväng men sen hem.

Jag började städa i tvättstugan och dona till Alva valde att avbryta mamma:)

Nu sitter jag här efter att nattat Alva och sett Robinson..

GO JARMO:)!!!

Hoppas på sol i morrn nu blir e nog sängen natti natt!

Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards