Livet om mig och min familj

Alla inlägg under maj 2010

Av Jenny - 31 maj 2010 08:37

Ja nu är det äntligen min tur   

Eller hur man nu ska säga men i morgon är det i alla fall dags för mig att

kliva upp på morgon och gå till jobbet !! Det känns både bra och vemodigt..

Det är klart att det kommer att göra ont i mammas hjärta när hon lämnar sängen på morgonen och ser min underbara familj ligga och sova!
Men jag känner mig redo har vart hemma så länge nu så nu är det dags för mig att komma tillbaka till verkligheten


Helgen som gick då....

Ja fredagen var vi ju somsagt ut på shopping kändes hääärligt  

llördagen bar det i väg enr till åkersberga centrum för lite shopping till William men nja vet inte hittade inte vidare värst mycke till honom...

Sen kom farmor ner till centrum och så åt vi lite lunch tillsammans tog även några svängar till i butiker!
Sen bar det i väg och handla lite till kvällen då våra härliga vänner från ljusterö kom på middag och sov över..

Alltid lika trevligt Danne vart lite av en bartänder och fixade drinkar..

Vart en lugn och trevlig kväll framför Eurovision..

Och faktiskt tyckte jag för en gångs skull att det va bra, med många bra bidrag.

Söndagen = Morsdag..

Jonny fixade frulle till hela gänget å städade undan efter kvällen.

Sen bar det i väg ut för honom och hans pappa och fortsätta bygga på garaget.

Medans Danne och Anja fortsatte sin dag ut till Anjas mormor som fyllde år!

Kvällen fixade jag så vi fick lite smörgåstårta och lyxa på , på självaste mamma dagen   

I dag är det måndag och jag ska försöka få klipptid till William och förhoppningsvis mig med!

Nu gapar Alva på mig bäst att lägga energi på de små!!
Ha en fantastisk dag för det ska jag försöka ha.

Puss och kram

Sessan

Av Jenny - 28 maj 2010 20:11

           


 I dag har det vart en dag i shoppingens tecken:)

Så underbart att bara handla på en massa kläder till sig själv vet inte när jag unnade mig det sisst!!!
När vi skulle hem pratade jag med jonnys farmor  som ville gå å kolla på kungen och drottningen på Ekbacken å visst jag har ju slagit tanken jag me så vi bestämde att vi skulle gå tillsammans!
Jonny fick åka hem å göra sitt medans jag tog med mig barnen..

Ja visst fint väder vi fick se solen stråla men mer än så var det inte:)

Såg skymten av dom då å då:)
Men nu fick William oxå se att kungen inte bär en krona var dag :)

Nu sitter vi här å njuter av lugnet barnen sover vi sitter i varsin soffa med en telefon och jag dator haha!!
Vardagen är här!!

I morgon får vi besök av vårat kära eurovision sällskap !!
Välkommna kära vänner
Dan, Anja, Jonas och Charlie vi har längtat efter er :)

Ha en fortsatt härlig kväll alla.

Puss å kram

Sessan

Av Jenny - 27 maj 2010 20:48

Spa utvilad man??? Haha nja inte riktigt   

Men roligt verkar det ha haft och det är väl det som är huvudsakrn!!
Han kom hem vid 12 i dag så vi va ute en stund med barnen sen åkte vi och hälsade på jonnys farmor och farfar.

Hemma strax efter tre och både Jonny, William och Alva däckade i soffan medans stackars mamman satt ensam kvar  

Inte så stackars låg och vilade lite jag med till ett gammalt Beverly hills avsnitt!!!

Sen var det dags med middag vilket jag såklart fixade medans resten av familjen sov.

Kunde knappt väcka dom till middagen så jag började faktiskt äta själv.

Efter middagen klippte Jonny och Alva gräset medans jag och William spelade lite tv spel!

Nu är det kväll å det märks knappt Jonny gjorde ett tappert försök att natta Alva men nja hon va inte så sugen(Förståligt)

William ligger på sitt rum å ser film å här vankas snart

Eurovision delfinal för att se om vårat bidrag kommer med!

Så nu säger jag natti natt på er alla

Puss å kram

Sessan!!!

Av Jenny - 26 maj 2010 19:52

Kvällen är kommen och barnen är i sängen jag får en kort stund för mig själv innan jag själv lägger mig i sängen!!

Har vart en lång dag men den tog slut :)

Får se hur dagen blir i morgon men jag tror jag håller William hemma,

vi får se helt enkelt beror på hur natten blir!!

Han blir ju lika ledsen varje morgon man säger : nej gubben inge dagis i dag...


Ne det va den dagen det hoppas alla där ute har haft en bra dag!!
Puss å kram

Sessan


Av Jenny - 26 maj 2010 11:11

Jepp mannen är borta i gen men nu inte så långt..

Nässlngen med jobbet!
Han var å hämtade tyskarna på flygplatsen å så var dom förbi här på en kopp kaffe.

Så nu har dom åkt i väg mot nässlingen skönt för dom..

Själv får jag ta hand om två gnälliga barn som har feber !
Framför allt den store han vill bara hoppa studdsa och leka,

men så fort han gör det hostar han så han nästan kräks å då förstår han men efter en halvtimme samma visa i gen..

Å så tycker han det är mitt fel...

Hallå hur hjälplös kan man känna sig..

HAr inte sovit nått på två nätter känner mig så trött uch..

Ja ja på tisdag blir det andra bullar med jobb!!!


I dag fick jag ett samtal oxå mmm vart man påmind.


Nehepp undra när denna dag tar slut vill bara sova bort den sååå trööööött!!!

Hoppas alla mina kära har det bra där ute i vida världen.

Puss och kram

Sessan

Av Jenny - 25 maj 2010 20:03

Här sitter jag normalt sett inte en tisdag utan är med vårruset tjejerna och springer på domarudden!!
Men känner att min kropp inte riktigt i form för att springa så jag väljer att vila för att vara pigg och frisk till
nästa tisdag då vårruset går av stapeln och jag börjar jobba efter att varit hemma i över ett år!

Ska bli kul med vårruset se sin egen kapacitet med en hög med folk som springer!
Jag tror det är en sak att springa hemma och en grej att springa där, så det ska bli kul å se hur det går!

I kväll åt vi en riktigt god middag som våran grannes kusins sambo tipsade mig om:)
http://junaz.wordpress.com/

Tack för det Jonas det kommer vara en återkommande middag hemma hos familjen Lagerlöf/Hedman:)
Det var alltså en pasta sås med strimlad lövbiff, lök och  champinjoner

Och lite onyttig grädde till det:)
Men gott som attan var det!!

Alltid roligt med lite idèr utifrån så man slipper laga samma samma varje vecka för det känns som det blir det i bland!

Nu inväntar desperate houswives kl:21.00

Sen är det nog dags å sluta sina ögon.

För är natten som den var denna natt så krävs det så mycke sömn man kan få för att  orka med dagarna.

Ha det bäst jätte kul om ni som läser lämnar ett litet spår efter er:)

Puss å kram

Sessan

Av Jenny - 25 maj 2010 14:49

Ja sjuka barn var det nog fast  att det verkar som att Williams feber i alla fall börjar ge med sig i dag vilket är väldigt skönt!

Alva dock verkar det vara början för nu , hon sover dåligt å gnäller jätte mycke!

Vi får allt se helt enkelt!!
Själv känner jag mig frusen och ont i halsen så min vanliga måndag och tisdags träning får utgå denna vecka precis som förra :(

Fast förra veckan var det Jonny som reste i väg så då var det inte möjligt helt enkelt!

I morgon åker han i väg igen jag å barnen i gen känns som vardagsmat faktiskt..

Ja å nu är det 7 dagar kvar undra hur det kommer att kännas å bli att börja jobba i gen??

Hoppas det känns rätt och att det är någelunda lika sen man lämnade det!!


I dag är det sissta dagen på simskolan och William kan inte va med:( Jätte tråkigt faktiskt sen är det ju även simskola men även denna får utgå!!
Stackarn han va jätte ledsen i morse för att han inte fick gå på dagis eller de andra grejerna har ju liksom blivit som vårat tisdags göra!!

På torsdag är det även sissta dagen på dagis helt sjukt sen tillhör han 6 års å fritids mammas stora kille!!

Ne Alva hänger över mig får skriva en annan tid :)
Hoppas alla får en fortsatt härlig dag..

Det önskar jag mig själv varje dag!!!
Pussar och kramar

Sessan!!!

Av Jenny - 24 maj 2010 10:46

Annethe har anmält henne och mig till att vara testpiloter för Canon EOS 550D!!
Vilket är jätte spännande jag älskar att fotografera och skulle gärna vilja fördjupa mig i det.

http:/www.smartson.se/testpilot-550D.html

Tänk att få ha en denna i sommar och fotgrafera massa härliga sommar bilder..

Har ju två underbara barn att fotografera som älskar att vara med på kort i alla fall den större :)

Jag har ägt en analog system kamera (Minolta)

Som jag fotade med väldigt mycke innan det digitala slog i genom..

Så att äga en digial systemkamera vore kanon häftgt.

Enligt mig är fotografier bland det bästa man kan ha kvar och titta på.

Älskar att sitta och återspegla till gamla kort och minnas hur det va då när man tog korten.

Allt detta som du kan få ner på bild som är så roligt tt ha kvar.

Dessutom när man har photoshop som jag :) Så kan man hitta på en massa spännande med alla bilder!!
Så håll nu tummarna för oss :)

Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards