Livet om mig och min familj

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Jenny - 24 maj 2010 10:46

Annethe har anmält henne och mig till att vara testpiloter för Canon EOS 550D!!
Vilket är jätte spännande jag älskar att fotografera och skulle gärna vilja fördjupa mig i det.

http:/www.smartson.se/testpilot-550D.html

Tänk att få ha en denna i sommar och fotgrafera massa härliga sommar bilder..

Har ju två underbara barn att fotografera som älskar att vara med på kort i alla fall den större :)

Jag har ägt en analog system kamera (Minolta)

Som jag fotade med väldigt mycke innan det digitala slog i genom..

Så att äga en digial systemkamera vore kanon häftgt.

Enligt mig är fotografier bland det bästa man kan ha kvar och titta på.

Älskar att sitta och återspegla till gamla kort och minnas hur det va då när man tog korten.

Allt detta som du kan få ner på bild som är så roligt tt ha kvar.

Dessutom när man har photoshop som jag :) Så kan man hitta på en massa spännande med alla bilder!!
Så håll nu tummarna för oss :)

Av Jenny - 24 maj 2010 10:17

Ja i dag är det 8 dagar kvar el ska man säga 7 ja till jag börjar jobba!!

Det känns vemodigt på ett sätt men å andra sidan ska det bli jätte skönt.

Komma tillbaka till kollegorna normala rutiner.

Framförallt äta lunch i fred, gå på toa i fred haha ja allt det där man inte tänker på när man jobbar och är mitt uppe i det!!

Hemma hinner man tänka så mycke och det blir bara jobbigt för alla. Så det ska bli skönt att kunna koppla bort allt å bara gå in för jobbet!

Här hemma slits det på med gargaebygge Jonny sliter på jobbet med att resa på bort varje vecka.

Så ja det ska bli skönt att det är jag för engångs skull åker hemifrån och dom förhoppningsvis hinner sakna sin mamma!

Man kanske till och med får lite förståelse vilket jobb man faktiskt har hemma, inte bara strosa och ha det bra för det innebär faktiskt städa,tvätta laga frukost , lunch middag ja helt enkelt hålla barnen roade och huset i skick..

Och det är nog lättare sagt än gjort för det mesta!!

I helgen fick jag LITE avkoppling i alla fall till !

Min underbara vän Liselott fyllde år så jag åkte in till stan på lördagen men kunde inte åka in förens vid fem för Jonny skulle bygga...

Så va inne hos Liselott vid sex å då var det fördrink å gott tilltugg.

Sen bar det ut på hennes innergård sååå mysigt..

Lite bubbel på det å lite mer gott som ost och kex!!

 

& st goa och glada vänner satt å snacka en massa skit såå trevligt så:)

Tyvär vart det en kort avslutning på morgonen då plikten kallade hem.

Det regnade oxå så det vart ingen tripp på grönan som planerat...

Om inte regnet kommit hade det blivit en härlig dag med bästa pappa och Annethe och barn på grönan å så Liselott såklart...

Hoppas vi gör nått sånt snart i gen istället!

Nu till barnen får skriva senare i kväll i stället!!!

puss på er alla!!!


Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards