Livet om mig och min familj

Alla inlägg under maj 2009

Av Jenny - 21 maj 2009 06:28

Snart börjar all planering för dopet vara klart:)

Känns skönt att vara ute i god tid.

Och min älskade vän Hanna tack för att du vill vara gudmor till våra barn:)

Alva kommer älska dig när hon träffar dig.

Precis som jag gör!


I dag bär det av till Ljusterö, Jonny ska hjälpa pappa att bygga altan.

Och håller solen i sig som den lyser nu vet jag i alla fall vad jag ska göra:)

SOOOOOLA:)

Vi sover där i natt, slipper man åka fram och tillbaka.


Sen kan man fråga sig vad jag gör uppe nu när alla andra sover:)

Men det är ju så skönt att få en stund för sig själv...

Nu ska jag lägga mig i soffan å se om det är nått intressant på tven denna tid på morgonen:)

Ha en härlig lång helg!

Av Jenny - 19 maj 2009 15:08

En promenad och hämtat William på dagis, så känns dagen bättre:)

Gjorde en frukt sallad till mig och William till mellis :P

Smaskens.

Sen skrev Jonny några fina ord till mig som verkligen var väl behövliga!

Å så pratade jag med Tove när vi hämtade grabbarna.

Så i morrn blir det prommis å så skulle Tove baka nått gott:)

Ja helt enkelt känns dagen bättre.

Nu ska bara middagen fixas sen kan man koppla av för dagen.

Kram

Av Jenny - 19 maj 2009 09:21

Måndag - regn

Tisdag - regn

Roligt det låter va!!

Har precis lämnat min älskade son på dagis, skönt en mindre att sysselsätta:) Får så dåligt samvete när han är hemma och jag inte kan ge han den tiden han skulle vilja.

Varför ska ens allra bästa vänner bo så långt bort:(

Visserligen Liselott du bor ju inte så långt bort:)

Men tillräckligt för att inte ses allt för ofta:(

Å så du Hanna snyft tänk om vi bott nära nu vad mycke vi kunnat ses...

Ja man ska väl inte älta i det som inte går att ändra på..

Bara ensamt så jag måste skriva av mig lite.

Sitter med ett glas cola å tänker...

Och inte har jag vart ute å gått som jag ska så upp i vikt börjar det nu.

Ammningen ger inte lika bra resultat längre verkar det som;)

Förut kunde jag äta vad somhelst hur mycke somhelst utan att det märktes..

Men ska inte klaga på det heller, ut å gå med mig i stället..

Borde nog göra det när Alva ska sova kring lunch sen innan jag hämtar William.

Trisst å gå ensam men å andra sidan kan man bestäma takten själv då.

Ne uch inte mycke som känns bra.

Vädret gör väl lite att man känner sig nere oxå.

Sen får jag ingen som helst tid för mig själv heller om dagarna.

Alva gapskriker mestadels hos Jonny så det blir ju jag som har henne hela dagarna.. Ända till hon somnar för natten och då är jag helt slut och somnar samtidigt.

Blir Avis på Jonny som kan somna när han vill, inte behöva fråga om det är ok att ta en duch???

Eller helt enkelt bara åka i väg ensam utan att känna stressen att nån behöver mig inom kort..

Men den här tiden är väl inte så lång heller för den delen.

Men känner att det tär på en.

Min psoreacis (eller hur det nu stavas) i hårbotten är värre än nånsin.

Innan Alva kom var den nästan borta men nu helt tillbaka.

Dom säger att stress brukar vara en bra påverkan!!
mmm TYP!!!

Ne så lite egen tid hade inte vart fel.....

Av Jenny - 18 maj 2009 07:15

För en gångs skull tycker jag att det var en vettig låt som vann!

Och hela Eurovision var faktiskt bra.

Vi hade trevligt sällskap till middag Danne och Anja och deras barn:)

Dom sov även över så det var super trevligt som alltid!

I går var vi ute på Ljusterö hela dagen.

Jonny var hos Danne en stund och hjälpte honom med övervåningen, medans jag William och Alva var hos pappa och Annethe.

Vi hade sån tur så vi fick mumsig pizza till lunch.

Ni är så himla goa och snälla.

Sen körde William med pappa till vi åkte hem:)

Så hoppas pappa du fick en stund i solen för dig själv att koppla av:) när vi åkt!

NÄr jag åkte och hämtade Jonny hos Danne sov ALva så skönt i Anneths knä så jag lämnade henne där.

Kändes konstigt att va aldeles själv i bilen:P

Det är ju inte mycke stunder man är för sig själv nu för tiden.

Ska bli skönt sen när Jonny faktiskt kan ge mat och natta!

I veckan jobbar Jonny må, ti och onsdag å så har vi ju  underbara pappa och Annethe som är så snälla att låna ut bilen till Jonny så han kan komma och åka från jobbigt smidigt.

Tack snälla ni!!

Sen till helgen kommer vi och våldgästar er i gen:)

William älskar verkligen att vara där ute.

Och sen vet han att Peter ska komma ut så då ville han extra mycke.

Få se hur mycke han vågar busa med honom med tanke på att jag tror det var ett år sen sisst William träffade Peter!

Lite trisst men så kan det va!

Ne nu ska jag njuta av att barnen sover :)

Ha en bra dag kram kram!

Av Jenny - 15 maj 2009 20:48

Det är det fullt upp med här hemma:)

Alva jollrar och greppar leksaker med vissa misslyckanden:)

Hon är så duktig så.

I dag ahr vi inte gjort mycke Jonny hade bilen så det var Jag William och Alva hemma och dessutom utan vagn..

Jonny och jag glömde lyfta ur den sånt som händer..

Har haft fullt upp endå med städning tvättning osv...

Sen kom pappa förbi och sa hej. Gör mig alltid lika glad.

Kram på dig pappa!

I morgon får vi besök av Danne och Anja med deras på barn på middag.

Kommer bli jätte trevligt.


Jag hade precis lagt över Alva i sängen och vem sitter med mig nu:)

Alva..

 hon låg klarvaken där uppe och hade inte tänkt somna om så det var den stunden för sig själv!!!

Äh sånt e livet numer sover ju William i sin säng hela nätterna så man ska väl inte klaga:)

Kollade precis på talang 2009 å Martin Kjellgren från Leksand va me:)

Ha ha kul idè

Det var faktiskt riktigt kul William skrattade i alla fall:)

Ne nu åter till soffan....

Av Jenny - 13 maj 2009 15:58

I dag har Alva tagit sin första vaccinations spruta.

Gick väl som förväntat ONT!!!:(

Hon har mest sovit hela dagen, vilket har vart väldigt skönt då jag har så himla ont i högra sidan (under skuldran)

Nu väger hon alltså 5735g och är 58.2 cm lång...

Kollat på kort på William från när han va så liten. VILKEN SKILLNAD..

Han var sååå mycke smalare!

I går var det första gången hon fattade tycke för föremål och greppade det:)

Så i dag har hon lekt i babysittern med grejerna till den.

Shit vad tiden går fort alltså.

3 Månader har redan gått.

Men skönt å andra sidan oxå varje ålder har sin charm som man brukar säga.

William är värkligen en exemplarisk storebror till Alva.

Han tar hand om henne pussar henne när hon är ledsen.

Nått rätt har vi i alla fall gjort när vi uppfostrat våran älskade son.

Annars i dag har det inte hänt mycke nu håller jag på med maten..

Lax med  pressad potatis och romsås:P

mmmm hungrig!!!

Har ju vart så duktig så jag skrivit matsedel för en månad och handlat efter den... Få se om det håller i sig:)

Ne nu ska jag fortsätta med maten..

Krams

Av Jenny - 11 maj 2009 18:45

Ja i dag va mamma på besök, hon har inte vart här sen Alva va några dagar

Mitt fel å andra sidan då jag känner att hon är inte rätt persom att träffa mina barn.

MEN å andra sidan hon är mormor..

MEN å andra sidan visar hon inte upp dom starka sidorna!!

Jag vet inte, vet bara att jag är besviken på henne.

Även om hon tog med William ut i dag så jag å Alva skulle få lite tid så ne jag  vet inte om jag tycker att det var ett nödvändigt besök.

Är jag elak??? vet inte?? Men hon har svikit så många gånger..

I alla fall mig!

Visst alkolism är en sjukdom ...

Ne ska inte gå in på såna tråkiga ämnen..

Hon fick i alla fall inte titta på Alva ens för William, vet inte vad det tog åt honom..

Måste va för att det va så länge sen dom sågs.

Han var såååå svartsjuk!!

Jobbigt att se, tycker att det måste släppt nu!

Men somsagt det var länge sen dom sågs!


Var till Arninge på eftermiddagen å handlade lite, William ville inte följa med så han va hemma med gammel farmor och gammelfarfar..

ni är guld värda så underbara!

Nu ska jag ropa  in William för bad dax..

kramelikram!!!

Av Jenny - 11 maj 2009 08:08

Drömde i natt att vi fick trillingar:) haha kunde inte fatta hur jag skulle hinna mata dessa tre;)

Ne det är tur att man fått en åt gången!

Tänk att ha tre kolik skrikande barn nej uch vilken tanke!!!

Ja vad händer i dag då..

 Ska ner till centrum och handla lite i vanlig ordning:)

Alva sov hyfsat i natt, gav henne näsdroppar vid halv tre efter det somnade hon nog in ganska bra. Jst nu sover hon och WIlliam har precis kommit upp och ser på tv:)

Ja inte vart det nån plantering av vinbärsbuskarna i går heller..

Tror inte Jonny var så sugen på att gräva:)

Men dom klarar sig nog till helgen innan vi gräver ner dom!

åå vart så sugen på att börja fixa här hemma när vi var ut till Ljusterö i går

Tänk om man var ekonomiskt oberoende för ett år..

BARA ETT ÅR!!!:)

Ne lotten i livet är att dra in på allt roligt och fint..:)

Ne vi ska nog itne klaga finns dom som har det värre.

Tror Alva vakna nu bäst att ta upp henne:)

Kramiz

Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards