Livet om mig och min familj

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Jenny - 9 juni 2009 17:40

Ja så duktig har äntligen våran lilla tösa blivit:)

I morse valde hon att för första gången rulla runt och nu gör hon det hela tiden, men bara från mage till rygg.


I dag tog vi bussen ner till centrum då Jonny hade bilen å så promenerade vi till Jonnys farmor och farfar efter en hel del tjat av William.

Så fram med paraply och ut i regnet:)

Det gick bra sen gick vi dit och fikade lite.

Sen vid tre tog vi bussen hem i gen från centrum.

William var jätte duktig å gick vägen hem från bussen utan ett minsta klagomål och Alva sov som en prinsessa:)

När vi väl kommit till postlådan kommer Jonny rullandes i bilen hem.

Så i dag slapp jag laga middag osså lyllo mig:)

Just nu ser William och Jonny på film och Alva sover på Jonnys bröst.

Gosigt värre!

I kväll är det min film kväll:P

20.00 Paris Hilton BFF :)

21.00 Desperet Houswifes

22.25 Brothers and sisters.

Yes kvällen räddad bara se till att Alva sover gott innan dess:)

I alla fall till nio och det brukar hon ju!

Ha nu en bra kväll

Krams

Av Jenny - 9 juni 2009 08:38

Ja i går somnade Alva vid fyra och sov till fem.

Detta innebär att jag kunde inte hålla henne vaken till nio, normalt sett sover hon en sväng vid sex innan hon somnar för natten vid nio.

Men inte i går då nattade jag henne halv åtta längre gick det inte:)

Men hon sov oroligt fram till nio men sen var det ok.

Hon har sina fasta tider.

Vaknar vid halv åtta på morgonen är vaken 1-2 timmar sen sover hon i gen 30-40 min.

Vaken två timmar så det brukar innebära att nästa gång hon sover är vkring 12, nästa vid två å så nästa vid fyra å sen sex.

Hon sover ju inga långa stunder 30 min max åt gången brukar det vara.

Men i går sov hon mellan 12.30 och 14.00

Men det berodde nog på att jag sov en stund med henne:)
Var så himla trött efter att William väckte mig kvart i sex i går morse.

Jag var bara tvungen att vila ögonen en stund.

Som tur var har jag en underbar son som kollade på film under tiden och accepterade att mamma var trött!


Men i alla fall Alva somnade 19.30 i går vaknade några gånger då hon tappade nappen men somnade om.

Sen vaknade hon kvart i 4 i morse och ville äta sen vid kvart över sju när WIlliam kom in i morse vaknade vi alla:)

Så nu sover hon i gen så nu ska jag passa på att göra oss i ordning.

Jonny har bilen i dag med börjar bli mer å mer vanligt så vi får ta bussen i stället om vi vill hitta på nått.

På torsdag måste jag ha den för då ska William till dagis.

Men sen lär väl Jonny ha den i gen.

Lika bra att låta han ha den han blir så tjurig annars.

Ha en bra dag i det trissta vädret.

Krams

Ovido - Quiz & Flashcards