Livet om mig och min familj

Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Okej nu är det dags eller vad tycker ni???

Av Jenny - 24 april 2010 09:46

 

Hej på er alla gamla och nya läsare:)

Jag har haft ett låååångt uppehåll på mitt bloggande, men känner nu att det är dags å fortsätta dela med mig av mina vardagsbekymmer och vardags lyx  

Det har faktiskt hänt en del både glada och tråkiga saker men så är livets gång!
Men till det glada så har jag och min barndomsvän här från Åkersberga funnit tillbaka till varandra och spenderar många dagar i veckan tillsammans!

Jag är lika lycklig varje dag jag kommer hem och inser att det känns som vi vart kompisar i gentligen hela livet fast vi haft ett uppehåll på så där en 20 år el nått:)

Men eftersom att Jenny är en sån härlig människa så var det inga konstigheter att känna som förr  

Och vi har tillochmed lyckan att fått barn i ungefär samma ålder !!

Ja mitt liv i Åkersberga börjar arta sig sådär efter 6 år..

Hittat underbara och fina kompisar som förgyller min vardag..

Sen har jag härliga Liselott som följt mig från Leksand, ha ja nu var det inte jag som lockade utan snarare staden:) Men det lät väl bra i alla fall!!!

Sen har jag fina vänner runt om i Sverige som man ser mindre ofta men det betyder inte att ni inte finns i mitt hjärta ni har lika stor plats ni med!!

Är så tråkigt bara när man kan få sån där abstinens efter vänner långt borta!

Har en helt fantastisk familj från Leksand som var min stötte pelare å fanns där för mig.. Tyvär flyttade nästan hela ligan till Norge men mamma Majsan e kvar i Leksand saknar er såååå mycke ska ni veta!

Hoppas vi hittar tid och rum för att ses snart  


Dagarna rinner i alla fall på som 2 barns mamma å jag älskar att vara mammaa hur tufft det än kan vara, visst saknar man i bland att bara få ta dagen som kommer sova genom hela dagen eller bara hitta på bus med kompisar utan att känna att man har tider att passa...

Men det är det här jag valt jag älskar mitt mamma liv, mina barn är dom som gör mig stark älskar er!!!

Det är väl inte fel att känna att man vill va för sig själv ett tag, det är ju då man laddar sina batterier för att orka med vardagen.

Som natten till i går ex.

Alva var vaken mellan halv tolv på natten till halv fem på morgonen, det innebär att jag var vaken över ett dygn. Fick sova till 7 då min son kom upp å ville ha frukost.

Men jag orkade med resten av dagen.

Va vaken till 23 i går kväll.

Man har så mycke krafter bara man använder dom!!


Alva har fyllt 1 år hon springer klättrar och äter allt som kommer i närheten av munnen hon har växt å fått en helt fantastisk personlighet och William är en fantastisk storebror som gör allt för att sin syster ska ha det bra.

Men det är klart i bland räcker man inte till de små liven:)

I förrgår kväll låg William och Alva hos mig och gosade och så sa William till mig

- Mamma tänk va bra det va och ha två mammor en till mig och en till Alva.

Stackars mammas älskling känner mig så otillräcklig i bland men jag gör i alla fall mitt bästa å det är väl det som räknas!!???


Det tråkiga vill jag nog inte gå in på i detalj men jag och Jonny har vart tvungen och välja och det valet anser jag är bäst även om det kommer innebära att fölora något  

Jag älskar dig!!!


Uttråkar jag er med mitt inlägg nu kanske bäst att avsluta och skriva senare  


Hoppas jag får tillbaka mina läsare för det är roligt och veta att man kan förgylla nåns minut samtidigt som det förgyller mig att veta att det finns ni där ute som tar er tid att läsa min blogg!!
Puss å kram och ha en underbar helg!!!

 
 
Ingen bild

Tove

24 april 2010 19:12

JAAAA äntligen!!!

KRAMIZAR

 
Ingen bild

Marianne

24 april 2010 19:57

Härligt tjejen, gillar verkligen att läsa din blogg ... =) klickade in av en slump och så kul att se du börjat skriva igen ...

 
Ingen bild

Jenny

25 april 2010 22:39

Åååååh jag är alldeles rörd, men det är du som är fantastisk! Du gör min dag, varje dag! Har så sjukt kul med dig! Pokpokpokpokpok

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 2 december 2010 08:36

Ja i gentligen kunde jag vara på jobbet just nu, men då jag har en väldigt förvirrad son så sitter jag och väntar på att apoteket skall öppna vilket dom gör snart. Sen bär det av ner dit för att förhoppningsvis medecinen kommit in el skriva på en f...

Av Jenny - 1 december 2010 16:13

I morgon smäller det   Då ska jag få min fantastiska present av min finaste vän Liselott!! jiiihoo!!! Så i morgon  efter jobbet åker jag hem till Liselott för lite mat! Ska bli riktigt kul faktiskt andra gången jag är i globen haha.. och andr...

Av Jenny - 18 november 2010 16:23

Fattar inte vaknade nyss upp och det va måndag, hallå i dag är det torsdag och i morgon fredag , jo jag vet visst är jag duktig på veckans dagar   Men det är i alla fall inte klokt... Helgerna går fort dom med, men försöker verkligen ge barnen de...

Av Jenny - 13 november 2010 12:26


Veckan som gick har bestått av varannan dags vab, känns jätte dumt jänt i mot jobbet men vi måste va hemma å vi måste dela upp det,så ja det enda jag hoppas på nu är att Alva ska bli bra i magen så dagis vill ta i mot henne. Fattar inte vad det är ...

Av Jenny - 6 november 2010 19:49

Ja vi va ju 4 men nu sover Alva och William, Jonny somna nästan direkt vi kom hem från hans mamma!! Han körde måste ha med det att göra   I alla fall riktigt tråkigt att sitta själv en lördag kväll, men vad göra min sambo är trött lär ju inte väc...

Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards