Livet om mig och min familj

Alla inlägg under augusti 2009

Av Jenny - 17 augusti 2009 21:08

Ja uppenbarligen var det länge sen jag var ut på långpromenad..

Tog en promenad ner till Centrum i dag som tar en timme.

Väl nere efter att gått runt lite så bara värker mitt bäcken så ja Jenny ut å gå med dig nu minst en gång om dagen!!!

Så JA det ska jag verkligen vad är detta liksom så får vi inte ha det:)

Promenaden var i alla fall skön skönt å komma ut å röra på sig.

Jonny hämtade upp oss när han kom hem från jobbet.

Så var den dagen till ända.

Pratade med William i dag.

Och han surrade om alla stora vågorna å efter 1 min

"vill du prata med gammelfarmor"

Hahaha!!
Ne vi är inte direkt saknade än:)

Men det är skönt att veta att han har det bra i alla fall!

I morgon startar första etappen på garage bygget.

Grävning för grunden..

Så i morgon kommer det en man hit och ska gräva.

Så från och med i morgon blir det bygg arbets plats:)

Men somsagt plattan ska bara göras i år och nästa år blir det garaget.

Nu är det soffan nästa

Natti natt!

Av Jenny - 17 augusti 2009 08:19

Ja våran dotter blir bara större å större.

I fredags blev Alva 6 Månader,m helt otroligt.

Jag och Jonny kan inte sluta faschineras över hur vackra barn vi har:)

Just för tillfället är Alvas nya grej att förflytta sig bakåt:)

Hon är så duktig, bara det att det hon vill ha framför sig försvinner ju

med tanke på att hon inte tar sig framåt utan bakåt:)

Men det är bra gjort bara det!

Har även börjat med välling vilket är ja ok får man säga.

Pulver vällingen har inte vart nån hitt men när jag testade den på tetra så slank den ner så bra så:)

Å då har jag verkligen gjort allt för att den med pulver verkligen inte ska vara grynig.

Men barn kan väl det där:)

Sitter gör hon bättre och bättre.

Visst jag vågar inte riktigt lämna henne men hon kan sitta bra länge utan att falla...

Jag blir så stolt över min prinsessa!


William vi saknar dig här hemma känns så tomt utan honom denna gång.

Jonny sa det i går hur ska det gå, han har vart borta i 3 dagar utav 20.

Ochdet gör redan ont i våra hjärtan...

Ja det gäller att sysselsätta dagarna.

Nu ska jag sysselsätta min dotter kram kram

Av Jenny - 14 augusti 2009 20:28

Yes nu är han där, vi lämnade dom på flygplatsen vid ett i dag.

Min lilla älskling han var såå lycklig.

När vi vinkade till han i bilen hade han världens finaste leènde och slängde flera släng pussar!

Jag är så stolt över min son!

Mammas krokodil tårar kom på vägen hem...

Vad har mamma nu ställt till med och lämna bort honom i 3 veckor...

( Nu ringde han)

ååååå det hade gått jätte bra flygresan, han va livrädd för toaletten på flyget sa han:)

Haha kan tänka mig det min lilla fegis!

I natt kom ju Jonny hem han hann inte mer än att lägga sig i sängen så kom William ingående:)

Han hade ju saknat honom massor pappas lilla kille!

Nu ska vi se lite film som Jonny hyrde i dag.

Ha en härlig fredag.

Tänker på dig min älskade son nere i Spanien:)

Innan vi åkte till Arlanda!

Av Jenny - 13 augusti 2009 15:36

Ja så här ser det ut ute känns som ovädret är på väg in:)

Fick grannens hus va med på bild osså:)

Av Jenny - 13 augusti 2009 15:14

Ja inte på hela familjen tyvär....

MEn i alla fall på mig och Jonny haha det händer typ aldrig.

Hade tur å va på bröllop och fick kort där i från:)

Vart ganska bra tycker jag!

MMMMM  Bröllopskänslor:P

Timmarna flyger i väg och jag håller på att packa Williams väska!

Ja mammas älskling ska åka i från mig:(

Men han kan väl behöva det trotts att vi kommer sakna honom som bara den!!!!

I kväll kommer Jonny hem, skönt slipper man sova ensam..

Hade jätte svårt att somna in i går men till slut efter en massa funderingar på allt mellan himmel och jord;)

Ne nu åter till packning och tvättning.

Pööösssss!!!!

Av Jenny - 12 augusti 2009 20:45

I morse halv fem kom svärfar och hämtade upp Jonny.

Han skulle skjussa honom till Arlanda eftersom han skulle flyga till Tyskland genom jobbet...

Alltid lite tungt när han åker men på ett annat sätt skönt:)

Slipper jag irritera mig på att han ligger på soffan haha

Så vad har vi gjort i dag???

Jo vi började med att handla lite på Ica, hade pratat med Annethe och vi bestämde att vi skulle ses för middag.

Efter jag handlat åkte vi till Williams gammel farmor och farfar.

Där fick vi lite lunch osså:P

Sen bar det i väg hem då klockan redan hunnit bli tre.

Sen förbereda middagen (taccos:P) inte illa!!!

Pappa åkte direkt från jobbet och Annethe kom efter.

Jätte kul å ses i vanlig ordning bara att det blir för sällan..,

Men alla har man sitt på varsin hand oxå så det är inte lätt att pricka in!

Men William var jätte glad att ha er här:)

Framför allt att få leka och gräva med morfar det var toppen!

Kan inte sluta le när jag inser att jag har min pappa i bilden och William och Alva kommer att få ha en morfar jag är bara sååå glad!

Sen att han har en underbar tjej som Annethe,

dig ska han verkligen vara rädd om.

Ni vet i alla fall att vi älskar er.

Kolla bara så våra barn myser i erat sällskap!

 

Hoppas det inte dröjer till vi ses.

Visserligen dröjer det för William eftersom han åker till Spanien på fredag.

Nu ska jag sjunka ner i soffan och njuta av ensamheten.

Kram och Godnatt!

Av Jenny - 11 augusti 2009 21:26

En sprakande helg med massa roliga aktiviteter:)

Man hinner så sällan sitta här och uppdatera tyvär men men i bland mitt i natten hinner man:)

Lördagen började med Ullna Hillclimbe i Arninge riktigt kul och se om man frågar mig:)

Men jag älskar crossåkning och detta är ju riktigt coolt att se:)

Så en massa av detta fick man se:P

Magnus och Adam var oxå med.

Tove hade väl inge vidare lust att åka dit, samtidigt som Ella verkligen inte hade velat va där så det förstår jag.

När vi åkte hem tog vi med oss Adam eftersom dom ändå skulle komma och äta middag med oss på kvällen.

Och som alltid en suuuper trevlig kväll:)
Ett gott skratt fick vi i alla fall av Jonny och Magnus som avslutade kvällen vid 02.00 med att börja dricka GT hahaha!!!

Men kul hade vi.

Halv tre åkte dom hem medans jag packade ner mig i sängen helt veck även fast man inte dricker blir man riktigt trött:)

Jonny kom ragglandes upp han med efter han lyckats borsta tänder osv:)

Man kan inte sammanfatta middagen på ett annat sätt än att det är alltid lika trevligt i erat sällskap!

Lördag morgon piiip piip!

Grönaliund stod på listan!!

10 Skulle vi åka för att vara där så tidigt som möjligt och slippa all folkrusning:)

Jonny och Magnus hade tjatat hela kvällen om att åka Insane:)

Så sagt och gjort det började dom med när vi kom dit;)

 

Bakis som dom var men utan olyckor i alla fall:)

En riktigt bra dag med glada barn.

William var lite feg men men lite karuseller fixk han avklarade denna var väl den han verkligen inte gillade men här ser han rätt glad ut:)

Mora träsk var även där så där roade sig grabbarna en stund medans dom stora grabbarna åkte lite mer karuseller:)

Tillslut efter lite tjat fick jag med mig Tove på bergodalbanan:)

Det är ett måste varje år!

Sen efter det åkte jag och jonny kvasten..

Riktigt mesig faktiskt men men

Ångrar lite att jag inte gav mig på Insane men men den står garanterat kvar till nästa år:)

Sammanfattningsvis av denna dag var även den toppen.

Grabbarna skötte sig exemplariskt även Alva:)
Ella fick stanna hemma med Faster men lika bra det inge roligt för henne som vill knata omkring som hon vill:)

En riktigt trevlig helg..

Nu återstår det bara 3 dagar till min älskade son åker med farfar till Spanien.

Och Jonny hade önsketänkt att det var 10 dagar haha..

Frågade för att vara säker i går å det blir 20 dagar...

Så jaaa mamma kommer att sakna sin son enormt....

Men det kommer gå bra vet att han kommer att ha det jätte bra!

I morgon åker Jonny till Tyskland så då är det bara jag, William och Alva.

Pannkaks mys har jag Lovat William, sen ska vi börja packa lite oxå:)

Ne nu måste jag natta mig själv.

Kram och Godnatt!

Av Jenny - 7 augusti 2009 21:37

  

I dag var det somvanligt en dag på domarudden lika härlig som alla andra har vart.

I dag var det fler barn från dagis där.

Så dom var ett helt järn jäng ett tag:)

Vid tre var vi tvungna att packa i hop oss då vi skulle ut och åka med svärfars båt.

Jag sa det en dag denna sommar måste vi få komma ut i alla fall.

Och så blev det, en tur ut till Vaxholm och åt lite glass..

mmmmm

Alva orkade va vaken halva vägen till Vaxholm sen somnade hon.

haha skönt när motorbåten brummar å skumpar!

Hon sov ända till vi kom hem till Österskär i gen!

Sen bar det av och lämna båten

och efter det intog vi en god pizza.

Summa summaro av denna dag

Stort PLUS!!!

Nu sover barnen och vi sitter framför dumburken.

Bär upp till sängen snart då vi ska ha en underbar dag i morgon med:)

natti natt !


Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards