Livet om mig och min familj

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Jenny - 18 december 2008 08:42

Jag har den senaste veckan gått och tänkt på farmor endel och haft dåligt samvete över att jag inte ringt henne. Å andra sidan har det inte känts naturligt på nått sätt heller med tanke på vad som finns bakom allt.

Men jag kände sisst vi pratade för första gången, att det faktiskt kändes bra att prata även om det kanske fanns/finns saker hon inte glömmer.

Men så i går kring lunch tid ringer min mobil!

Och det var farmor:)

Vart jätte glad att höra hennes röst, hon ville önska en god jul och ett gott nytt år:) Visst lite tidigt kanske, men hennes tanke som räknas.

Hon ringde verkligen!!!

Det betyder att hon tänker på mig?? Visst måste det göra det???

Hon var nog lite pratsjuk oxå, ville berätta om jordskalvet dom hade där nere här om dagen och vad obehagligt det var.

Kan jag verkligen tänka mig. Inget man förväntar sig ska hända här i Sverige direkt!!!

Jag frågade lite hur hon mådde och så, inget hon i gentligen vill prata om men hon sa att det vart kämpigt ett tag. Men hon verkar inte vara den som vill ligga ner och ta det lungt, hon har stått i och bakat och donat!!!:)

I Jul skulle hon fira med min farbror och faster så det lät hon väldigt nöjd med.

Ne jag måste verkligen skärpa mig nu och höra av mig jag med, bara så svårt när man inte vet vart man har folk!!!

Eftersom jag har en så otroligt liten släkt och förlorat en stor del på mammas sida sen Gun mammas moster gick bort.

Dom vill nämligen inte veta av oss av nån anledning:(

Men därför känner jag att man verkligen måste ta vara på dom man har!!

Så skärpning Jenny du lever bara en gång i livet!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards