Livet om mig och min familj

Alla inlägg under januari 2010

Av Jenny - 14 januari 2010 09:22

Ja antingen gör vi ett stort misstag eller så e det fel på vårat barn  

Såklart är det oss det är fel på men fasiken är så less på att aldrig kunna få egentid på kvällarna tillsammans.

Det slutar alltid med att nån får gå å lägga sig tillslut och oftast har det blivit Jonny på slutet med tanke på att han ska upp å jobba å måste sova!!!

I går höll vi säkert på nästan 2 timmar det var helt galet...

Det enda jag önskar är i alla fall ett par timmars egen tid på kvällen utan att behöva springa som en jojo!!!


JAja hon blir väl stor snart hon me å sover hela nätter som William  


Till nått roligare i stället.

Fick en liten pratstund med min Hanna gums i går..

Och dom har kommit långt i planering och bokning...

Önskar bara jag kunde va där uppe med dom å få filura tillsammans.

För jag är ju trotts allt tärna  


Haha apropå bröllop drömde jag att det var natten innan Jonnys å mitt bröllop och jag hade inte fixat nått hade inte ens kirrat skyssta underkläder hahaha!!

Inte för att jag behöver va nervös än på länge för det dröjer nog..

Vinna lite pengar först då!!!


Ne vill träffa min Hanna å sitta å fnittra å prata om dagen D!!
Är så lycklig över min ära att få vara tärna..


Hmmm undra vad man ska hitta på i dag måntro???

Funderade på Täby men vet inte riktigt får se Alva somnade precis så får se hur det ser ut när hon vaknar..

Ha det bäst

Tjo Hej

Saknar dig Hanna gumman!!!

Av Jenny - 13 januari 2010 09:33

Ja halva veckan har gått och det känns fortfarande som en bra start på ret  

Här kommer lite bilder från min å William s utflykt till domarudden i Måndags

                         

Livet känns nu faktiskt härligt och William verkar sprudla av lycka och energi...

Ja i allfall när man får tid att ge honom en massa mys å utflykter.

Så alltså i Måndags var vi ut på Domarudden och innan dess kom min kusin förbi.

Riktigt kul fick vi sitta å snacka lite skit tillsammans inte ofta det händer.

Men tiden går åt med barn å jobb, vet inte hur det ska gå när man börjar jobba i gen. Tur jag slipper bekymmra mig om det än!

I går var jag till jobbet efter jag lämnat William på dagis.

Riktigt kul å komma i väg, och på nått sätt fick man lite sug att komma tillbaka.

Men nu ska jag njuta av det sissta månaderna tillsammans med mina barn fär sen blir det nog inge mer mamma ledighet för mig....

I dag blir jag å Alva hemma på förmiddagen men tror vi åker till Jonnys farmor och farfar efter dagis vi ska ändå hämta upp Jonny när han kommer sen.

Ne nu till att lata lite tror jag bäst att passa på medans fröken sover,

eller var det nu man skulle passa på å städa å tvätta haha

NEJ passa på å njuta av ledigheten JAAA!!!

Ha en underbar dag

Tjing!

Av Jenny - 10 januari 2010 23:05

Fredagen bestod av fika med familjen Bengtsdotter/Bergström på dagen.

Otroligt trevligt var jätte länge sen vi sågs över en fika.

(tråkigt nog)

Men allt kan bara bli bättre i år 2010  

William och my lekte jätte bra tillsammans och hans saknade henne så fort dom åkt

När Jonny kom hem från Jobbet var det bara att svida om för att åka på 80 års kalas för Jonnys farfar.

 

Tyvär vart det inte en så lång visit men vi hann i alla fall med middag och fikat!

William fick astma anfall utav hundarna

(Aldrig hänt förut en reaktion från hundar)

Men William sa tillslut själv att jag vill åka hem så sagt och gjort.

Vi packade ner allt å åkte hem för att ducha av honom och ge medecin.

Tacka gud för att man har medecin hemma!!!

Sen vart det en mys kväll hemma men Alva vill ju knappast i vanlig ordning inte sova!

I går var det dop för Cattis och Christers lilla Arvid.

Jätte fint var det och fin tårta å allt.

Sen bar det i väg hem vid fyra för att få i ordning lite middag till familjen

och kvällen till ära bjöds på taccos  

Familjens favvis!

   

William fick även mata Alva vilket var roligt i ja ungefär 1 Minut  

Men vad gör man inte för att de små liven ska ha det bra å känna sig viktiga!

I dag började dagen verkligen inte bra!!!

Har ju en speciell person i mitt liv som verkligen kan få mig att må SÄMST!!!

Men det är då man blir glad av att man har en man i huset som kan lyckas övertala mig att komma i väg på lite upptåg!

Men nu ett tag framöver ska jag vara frånvarande för denna person för jag orkar inte med några fler besvikelser just nu!!

I alla fall bar det i väg till Domarudden med barnen Tack Jonny för att du lyckades övertala mig till att åka.

I alla fall så mötte vi upp familjen Bergman/Nilsson där för lite mys med våra barn och så såklart lite vuxet sällskap att prata med  

Hde verkligen det super mysigt William var såå lycklig ute i snön åkte även lite skridskor fast det inte vart upp plogat för det å så grillade vi korv å bara myste med barnen.

Och för en gångs skull fick jag lite tid med min son!!!

Å så hann jag med lite Tove tid det brukar alltid kännas bra.

Men efter ett tag gav de minsta upp så vi packade i hop å åkte.

Vi åkte till gamelfarmor och gammelfafar å så fikades det lite sen bar det i väg hem för lite middag!!!

Ja nu sitter jag här i min ensamhet men ååå så skönt Jonny la sig tillslut med ALva som vägra sova så jag för en gångs skull kan få lite egen tid!!!
Tack för denna helg längtar redan till nästa!!!  

       

Gammelfarmor gungar med Alva

Och William överlycklig i snön på Domarudden!

Natti natt!!!

Av Jenny - 6 januari 2010 18:02

I dag må vara den tråkigaste dagen  på länge.

Den började riktigt bra med en underbar räkmacka hemma hos svärmor.

Men sen bar det i väg hem å det var verkligen boooring.

Men hade verklien inge annat i huvudet vi kunde göra sååå jaaa

BOOORING!!!

å så är det kallt som attan!!

Men jag å Alva valde att gå upp i sängen å sova bort eftermiddagen.

Så det vart ju inte bättre det å nu är dagen över!!!
SUCK!!!!
Ge mig nått kul!!

Måste kolla upp skärgårdsstad när träningen sätter i gång!!
Måste ha energi känner jag, såhär kan ju inte nya året börja!!!

Ne fy å tvi glöm det å se mot det ljusa....

Längtar så till mina vänners bröllop och börjar faktiskt känna suget efter jobb.

Ja det sociala man har å inte hemma om dagarna rättare sagt.


I morgon är det Jonnys farfars 80 års dag..

Så ett stort Grattis till honom så här i förskott!!
Nu ska jag glömma denna dag å inta en ny i morgon.

Natti natt!!!

Av Jenny - 4 januari 2010 12:52

Så här såg min älskade son ut när han kom ut från badrummet medans jag åt lunch!!
Suck dessa små rastlösa liv haha.

Man får inte ens äta lunch i lugn å ro..

Tur att håret växer ut hahahah!!!!

Av Jenny - 3 januari 2010 19:25

I dag har det vart en flitig dag...

jonny tog med sig barnen i dag så jag kunde städa i lugn å ro.

SÅ nu är hela huset skinande  

Ja i alla fall tills nu haha.

Nu har ju barnen röjt å ätit så nu ser det ut som kaos i gen haha!
Nja lite bättre kanske än förut i alla falL!!

I morgon är det tillbaka till vardag i gen. Jonny börjar jobba och jag är hemma med de små trollen:)


OCH VILL NI HÖRA........

Alva tog två steg i dag aldeles själv wiiiiiiii!!!
Mammas prinsessa shit vad stolt jag blev, ställde henne på golvet å hon försiktigt försökte ta sig framåt...

Oj oj tiden går fort måste jag säga....


Annars är det full rulle i helgen i gen...

Jonnys farfar fyller 80 å så är det dop jepps!!!

Men det är skönt å ha nått att se fram i mot.

Nu ska jag se vad mina tre små bustroll hittar på i badkaret  


Hejsvejs!!

Av Jenny - 2 januari 2010 23:45

Ja nu har vi gått in i 2010..

2009 har kommit med mycker upp och nergångar och många fantastiska händelser...

Alva föddes och en helt ny värld känns det som öppnades.

Känns som att börja om på nytt i gen, men fantastiskt att ta hand om ett sånt litet knyte som bara ler då man tittar på henne.

Hur kan jag summera 2009..

Mycke känslor som balanserat som jag hoppas jag hittat tillbaka till och så lilla Alva som kommit till världen.

William är som ett litet yrväder som skriker efter uppmärksamhet och vi kämpar med att försöka hitta en balans men jag kan lova att det är inte lätt!

Jag älskar att vara mamma men fasiken vad det kan va klurigt att uppfostra!!

små barn små problem stora barn stora problem.

Det är tur kärleken finns där.

Och i detta år har jag äran att få vara tärna på min bästa väns bröllop vilket jag är så stolt över!!!

Hanna du vet att du är en underbar människa med en otroligt stark personlighet och jag älskar dig för den du är!


Sen blir det ytterligare ett bröllop i Sundsvall till hösten vilket oxå är en ära att få komma på!!

2010 hoppas jag kommer med en massa härliga dagar och upplevelser.

Jag fyller 30, pappas sambo Annethe fyller 50 Jonnys farfar fyller 80, Min barndomsvän Gabriella fyller 30 på samma dag som mig  Önskar vi fick  va tillsammans som på våran 18 års dag  

Peter fyller 30 ja det finns verkligen några jämnåringar  

Jag tror och hoppas att 2010 blir ett år med fantastiska händelser och härliga upptåg!


i kväll har vi vart med pappa och Annethe och fått en super god 3 rätters.

Julen firade vi här hemma och nyår firade jag jonny William och Alva tillsammans; Andreas Jonnys kusin kom strax innan tolv å ville va med å smälla lite raketer.

Första gången sen jag och Jonny träffades så firade vi nyår ensamma och det var faktiskt en mysig kväll.

Jonny lagade 2 rätters till mig och barnen ,

tog hand om disken å va en underbar man. En super bra start på det nya året..

Nu ska jag inte tråka ut er mer..

Tack för att jag fått uppleva 2009 och alla dessa år innan from 1980 - 2009

Hoppas på att få kunna uppleva ännu fler år med lycka och framgång!!!

Gott nytt mina vänner!!!



Presentation


This is what i live for

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards